ترویج آموزه های طب سنتی در جامعه ضروری است

خبرگزاری شبستان: پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی و اسلامی با بیان ضرورت ترویج آموزه های طب سنتی در جامعه، گفت: ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی در طب سنتی موجود است.

دکتر افشار تموک پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی و اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل اظهار داشت: ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی در طب سنتی موجود است ولی به طور شایسته و مطلوب در جامعه شناسانده و معرفی نشده است.


تموک، استفاده از طب سنتی را نیازمند بسترسازی فرهنگی و پیگیری جدی عنوان کرد و گفت: استفاده از روش‌های طب سنتی و اسلامی از قرن‌ها پیش در میان ایرانیان رواج داشته و سینه به سینه به نسل‌های بعدی انتقال یافته است و ذکر این نکته لازم است که موفقیت پزشکان ایرانی در درمان بیماری های مختلف در زمان های قدیم بسیار مشهور است.


پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی و اسلامی، با تاکید بر این نکته که طب سنتی به دنبال درمان مقطعی و موقت بیماری ها نیست، ادامه داد: شناسایی منبع بیماری، حذف کامل عوامل بیماری زا و سلامت دایمی انسان ها هدف اصلی آموزه های طب سنتی است.


تموک، با بیان اینکه رسانه‌های جمعی نیز باید با اطلاع رسانی اطلاعات و آموزه های دین اسلام آگاهی مردم را نسبت به طب سنتی افزایش دهند، تصریح کرد: در زمان های نه چندان دور طب سنتی در جامعه ایرانی – اسلامی جایگاه ویژه و مهمی داشته که ضرورت است آموزه های فراموش شده این طب را بیش از پیش در جامعه احیا کنیم.


این پزشک متخصص، با اعلام اینکه پیامبران و انبیای الهی روش درست زندگی کردن را برای مردم بعد از خود به یادگار گذاشته اند، گفت: توسعه دانشگاهی طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی باید بیش از پیش در جامعه ما ترویج یابد چراکه سلامت افراد در گرو گرایش به مصرف چنین داروهایی است.


تموک، ضرورت ورود آموزه های طب سنتی به عرصه سلامت در کشور را یادآور شد و خاطر نشان کرد: برخی ها فرک می کنند که حجامت تنها نماد طبابت سنتی است در حالی که چنین نیست و یکی از خصوصیات ذاتی طب سنتی کل‌نگری و درمان بیماری ها با کم ترین عارضه است.


پایان پیام/
 

کد خبر 343834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha