پایان یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجرمشهد/حاتمی کیا:سرباز باقی می‌مانم

خبرگزاری شبستان: آیین پایانی یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد شب گذشته(27بهمن) با حضور حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی کشور، ابراهیم حاتمی کیا، نرگس آبیار و مریلا زارعی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان سینمای کشور شب گذشته(27بهمن) در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهددر سخنانی کوتاه اظهار کرد:من قصد صحبت نداشتم ولی محبت شما زبان مرا باز کرد.

 

کارگردان فیلم "چ" با بیان اینکه با شوق خاصی به شهر عشق آمده‌ام و از خدا می‌خواهم اگر عزتی می‌دهد خودش هم حفظش کند، افزود:من سربازم همچنان هم سرباز باقی می‌مانم، هنوز دهه فجر تمام نشده ولی سربازان به همت مدیران این مملکت در انقلاب فجر غریب هستند.

 

حاتمی‌کیا بیان کرد: من ادب سربازی را دارم که در میدان مین حرکت می‌کند ولی دوران، دورانی است که روی فرش قرمز باید حرکت کرد.

 

بنا بر گزارش شبستان در ادامه مریلا زارعی، بازیگر نقش الفت شیار 143 با بیان اینکه پدران و مادران شهدا من و همه افرادی که قدر شما را ندانستیم را حلال کنید، اظهار کرد: من دختری هستم که سهمم از جنگ فقط پر کردن قلک‌هایی بود که مدرسه به ما می‌داد و نامه ای به یک رزمنده و هیچ کدام از آنها جز این جمله "جنگ جنگ تا پیروزی" یادم نیست.

 

وی با بیان اینکه آن موقع نمی‌دانستم چه می‌نویسم و درک نمی‌کردم که آرامش آن روز های من زیر سایه پدر را مدیون خواهران و مادرانی هستم که برادران و پسرانشان در میدان نبرد جلوی دشمن ایستاده اند، ادامه داد: زمان رفتن به دانشگاه که سهمیه شهدا در نظر گرفته شد من یکی از معترضان بودم ولی آنچه باعث شد دید من باز و نگاهم عوض شود فیلم‌های آقای حاتمی کیا بود.

 

این بازیگر سینما و تلویزیون کشور در ادامه با بیان اینکه  یکی از فیلم های که زمان دیدنش به هیچ عنوان نتوانستم ریزش اشک هایم را کنترل کنم "آژانس شیشه‌ای" بود خطاب به سخنان حاتمی کیا ابراز داشت: من به عنوان یکی از مخاطبان فیلم های شما می گویم آقای حاتمی کیا شما غریب نیستید بلکه فرمانده نسل ما هستید.

 

وی  با قدر دانی از ابراهیم حاتمی‌کیا و نرگس آبیار به خاطر سپردن نقش‌های ویژه در دو فیلم "چ" و "شیار 143" گفت: خداوند را شکر هستم که پس از سال‌ها فعالیت در حرفه بازیگری و تجربه نقش‌های مختلف نقشی بازی کردم که جبران خسران گذشته را بکند.


بنا بر این گزارش،در این آیین از خانواده شهید"جواد شریفی راد" از عوامل تولید فیلم معراجی ها که در زمان تولید این فیلم بر اثر انفجار جان خود را از دست داد تجلیل به عمل آمد.

 

همچنین در این آیین از ابراهیم حاتمی کیا نویسنده و کارگران سینمای کشور مریلا زارعی از بازیگران مطرح کشور، ابراهیم اصغری و ناصر ضمیری تهیه کننده و عوامل فیلم های فرشته و تبسم گرگ و بادیگران تقدیر به عمل آمد.

 

گفتنی است، یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر مشهد با اکران عمومی فیلم ها از 17 تا27 بهمن برگزار شد و در این مدت در مجموع 20 فیلم در 60 نوبت به نمایش گذاشته شدند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 344025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha