سینمای ایران سینمای مدعی غرب را از تکرار نجات داد

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان سینمایی کشوربا بیان اینکه سینما پایان هنر در مدرنیته است، گفت: سینمای ایران سینمای مدعی غرب را از تکرار نجات داد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی کشور شب گذشته(27بهمن) در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار کرد: باید توسعه کمی و کیفی سینماها و افزایش بسترها و زیرساخت های این اماکن به عنوان یک ضرورت مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران ذیربط و استانداران قرار گیرد و فاصله ارتباط مردم با سینمای اصیل و اسلامی هر چه بیشتر کم شود.


رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سینمای ایران سینمای مدعی غرب را از تکرار نجات داد و به آنها فهماند که بدون هزینه‌های گزاف می‌توان مخاطبان را جذب کرد، افزود: افزایش اثر بخشی و جذب مخاطبین در تولیدات فیلم های سینمایی کشور مبتنی بر این ارزش های مهم ثابت کرد که می توان بدون آنکه فیلم سینمایی "هالیوودی" باشد با سرمایه گذاری مناسب، مخاطبین را به سمت خود جذب کرد.


ایوبی اظهار کرد: خوشحالیم از اینکه مردمان این سرزمین یاد گرفتند با زبان سینما سخن بگویند و اینکه ایرانی‌ها چقدر زیبا با این هنر و از طریق این هنر خوب سخن می‌گویند برای ما امیدبخش است.


وی با تاکید بر اینکه سینما گران کشور با پشتوانه ارزش های اسلام ناب محمدی، ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ اصیل کشورمان علیرغم سرمایه های اندک درعرصه های مختلف فرهنگی افتخارات خوبی کسب کرده اند، اظهارداشت: برای افزایش اثر بخشی تولیدات سینمایی باید از فرهنگ غنی و ارزش ها و گنجینه ناب دفاع مقدس استفاده مناسب شود و بهره های لازم را گرفت.


وی با اشاره به این مطلب که امسال اگر فرش قرمزی پهن شد زیر پای کسانی پهن شد که همگی از سربازان این مملکت هستند و خوشحالیم از اینکه سینمای امسال لبخند رضایت بر چهره‌ خانواده‌های شهدا نشانده است، تصریح کرد: اگر سینماگران در این دوره جشنواره افتخار ‌آفریدنند به دلیل آن است که پشت آنها ادبیات، فرهنگ و تاریخ این کشور به برکت انقلاب اسلامی قرار دارد.


ایوبی با بیان اینکه سینما می‌تواند سبب تحکیم خانواده شود تا در سایه آن همگی ما در کنار یکدیگر باشیم، تصریح کرد:فعالیت در عرصه سینما کاری سخت است و مدیریت سینمایی کاری دشوار است امیدوارم روزی آید که جشنواره‌ای داشته باشیم که در آن همگی احساس کنند عدالت در آن به درستی محقق شده است.


وی در ادامه سخنان خود به استقبال گسترده مردم مشهد از جشنواره بین المللی فیلم فجر اشاره کرد و گفت: از روز دهم بهمن که روز "سلام سینما" نامگذاری شد و آغاز آشتی مردم با سینما بود تا جشنواره های بین المللی فیلم فجر در سطح کشور و از جمله مشهد شاهد استقبال خوب مخاطبین از فیلمهای سینمایی بودیم.


رئیس سازمان سینمایی کشور با تحسین استقبال مخاطبان مشهدی از یازدهمین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد و گفت: سینماگران هم ابتدا باید با خود و سپس با مردم آشتی کنند و برای مردم این کشور فیلم‌هایی خوب بسازند.


وی تصریح کرد: سینما گران در گام نخست باید با یکدیگر آشتی کرده و سپس با تولیدات موثر و مخاطب پسند شاهد آشتی موثر مردم با سینما باشند.


ایوبی با اشاره به مخاطبینی که با اشتیاق خواهان حضور در سالن‌های نمایش بودند، گفت: امیدواریم کاستی‌های جشنواره فیلم فجر امسال را در مشهد مقدس برای سال‌های آینده جبران کنیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 344027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha