ضرورت اهتمام شهرداری رشت به اجرای آراستگی و نظم شهری

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ساخت نمازخانه و سرویس بهداشتی در سطح شهر، نیاز عمومی است، گفت: اهتمام شهرداری رشت به اجرای آراستگی و نظم شهری امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری و شهردار رشت که در بیت ایشان برگزار شد، با تاکید بر آراستگی سیمای شهری، گفت: آثار ظاهری و مظاهر فرهنگی شهر نشانه پیشرفت، آگاهی و معرفت مردم آن شهر است.

 

وی تاکید کرد: استفاده از تندیس بزرگان عرصه‌های دینی، علمی و جهادی مانند آیت‌الله بهجت و میرزا کوچک به ویژه در ورودی‌های شهر اعتبار و جایگاه منحصر به فرد فرهنگی رشت در این زمینه‌ها را به مسافرین و گردشگران یاد آور می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان ساخت نمازخانه، سرویس بهداشتی و مکان‌های تطهیر در سطح شهر را یک نیاز عمومی دانست و تصریح کرد: شهرداری رشت به عنوان متولی خدمات شهر باید با توجه به مطالبات شهروندان با جدیت بیشتر به اجرای آراستگی و نظم شهری اهتمام ورزد.

 

آیت‌الله قربانی به مشکل سد معبر و ایجاد اختلال در تردد در پیاده‌روها اشاره و خاطرنشان کرد: حل گام به گام این معضل از حقوق شرعی و قانونی شهروندان است و شهرداری رشت باید با نگاه جدی تر به این امر بپردازد.

 

وی با تاکید به تخریب بناها و ساختمان‌ها در برخی از مناطق شهر، گفت: شهرداری باید در جلوگیری از بی نظمی‌هایی که سیمای شهری را خدشه‌دار می‌کند، تلاش و مراقبت بیشتری کند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: صداقت در انجام وظایف، نظارت بر بازار، ارتقای فرهنگ ترافیک و توجه به سلامت و بهداشت عمومی از جمله انتظارات از شهرداری رشت است.
 

در ادامه نشست، شهردار رشت با تشکر از حمایت و پیگیری‌های مجدانه آیت‌الله قربانی در بحران برف سال جاری، اظهار کرد: مجموعه شهرداری رشت با همیاری همدلی، همکاری و توکل به خدا توانستند در عملکرد خود سربلند بوده و رضایت شهروندان از خدمات ارائه شده در این ایام را به دست آورند.

 

وی با اشاره به برنامه های جامع مدیریت شهری، بر محوری بودن فعالیت‌های عمده فرهنگی تاکید و خاطرنشان کرد: اراده جمعی ما و همه بدنه مجموعه شهرداری، تمرکز و اهتمام ویژه در انجام امور فرهنگی با رویکرد آموزه‌های دینی و اعتقادی است.

 

شهردار رشت به برگزاری دیدارهای مردمی در مساجد سطح شهر اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این دیدارها، اجرای طرح شهر اسلامی، شهروند اسلامی است.

 

وی اذعان کرد: امیدواریم با حمایت و هدایت علما و روحانیون بتوانیم در چارچوب نظام اسلامی، آموزه‌های قرآن را در ساختار و نظم شهری محقق کنیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 344728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha