به روز بودن ائمه جماعات موجب جذب جوانان به مساجد می شود

خبرگزاری شبستان: یکی از کارشناسان مذهبی و امام جماعت کانون فرهنگی و هنری علی ابن موسی الرضا(ع) کلارآباد گفت: به روز بودن علم و دانش ائمه جماعات موجب جذب جوانان به مساجد می شود.

حجت الاسلام علی خداوردیان، یکی از کارشناسان مذهبی و امام جماعت کانون فرهنگی و هنری علی ابن موسی الرضا(ع) کلارآباد امروز(30 بهمن) به خبرنگار شبستان گفت: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در ارتباط با کانون های مساجد، فرمایشاتی را ارائه کردند.


وی افزود: هیئت امناء، فرمانده پایگاه بسیج و مسئولان محل در ترغیب جوانان به مساجد نقش مهمی بر عهده دارند و از این طریق هم می توان کارهای فرهنگی خوبی را به جامعه ارائه داد.


حجت الاسلام خداوردیان، مساجد را بهترین مکان برای ساماندهی جوانان دانست و اظهار کرد: پیامبر اعظم(ص) از صدر اسلام، تمام کارهای اسلامی، سازماندهی، قضاوت و سخنرانی ها و دیگر امور را در مسجد انجام می دادند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پیرو پیامبر و ائمه معصومین(ع) در توجه به مساجد هستند، بیان کرد: یکی از مکان های شکوفا شدن استعداد جوانان، مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.


این کارشناس مذهبی با تاکید اینکه به روز بودن علم و دانش ائمه جماعات موجب جذب جوانان به مساجد می شود، ابراز کرد: با مسئولیت دادن به جوانان، آنها می توانند برای جامعه مفید باشند و در مساجد به ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آنها علاوه بر تربیت برای جامعه، در زندگی و جامعه مفید تر و ارزنده تر خواهند بود.

وی افزود: روحانیان به ویژه مدیر مسئولان کانون های مساجد با رفتار خود می توانند برای بهاء دادن بیشتر جوانان به مساجد، آنها را ترغیب کنند.


حجت الاسلام خداوردیان تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس، امام خمینی(ره) توجه ویژه ای به جوانان داشت چون همین جوان ها بودند که اجازه چپاول حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمنان ندادند از اینرو مساجد و در جوار آنها کانون های فرهنگی و هنری باید برای حضور چشمگیر این نسل در فعالیت های دینی برنامه ساز باشند.


وی با اشاره به اینکه جوانی بهترین دوران زندگی هر بشر محسوب می شود، عنوان کرد: جوانی بهترین زمان سوق دادن جوانان به مساجد است زیرا می توان از نظرات آنها برای امور مختلف مشورت گرفت.


پایان پیام/

 

کد خبر 344871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha