نگارخانه میرک مشهد میزبان آثاربخش بین‌الملل جشنواره هنرهای تجسمی فجرشد

خبرگزاری شبستان: نگارخانه میرک مشهد میزبان 45 اثر برگزیده بخش بین الملل از ششمین جشنواره هنر های تجسمی فجر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حمید طباطبایی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی شب گذشته(29 بهمن) در آیین افتتاح نمایشگاه آثار بخش بین الملل ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار کرد: این آثار در بخش های پوستر، عکاسی، تصویر برداری و کاریکاتور در این نمایشگاه به نمایش در می آید.


وی با بیان اینکه همه این آثار از هنرمندانی است که با فکری جدید و مناسب و ایده ای خلاق به خلق آنها دست زده اند، گفت:هنرمندان ذهن زیبایی درباره نعمت های خداوند دارند و این تصاویر را اتفاقی و از یک زاویه خاص نگرفته اند.


وی اظهار کرد: خالقان این آثار هنرمندانه از افراد عامه جامعه هستند اما زندگی را به شکلی خاص و ملموس در آثار خود ثبت و ارائه کرده اند.


بنا بر گزارش شبستان درادامه محمود عباس‌ نژاد،رئیس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی گفت: جشنواره هنرهای تجسمی کشور در سه بخش بین‌الملل، ملی و مکمل برگزار شده و نگارخانه میرک مشهد آثار برگزیده بخش بین‌الملل جشنواره را برای مخاطبان مشهدی به نمایش گذاشته است.


وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 45 اثر از کشورهای ترکیه، اسپانیا و لوکزامبورگ و همچنین ازبرخی استان ‌های کشور در به نمایش گذاشته شده است، ادامه داد: بخش بین‌الملل شامل آثاری چون  تصویرسازی، عکس، کاریکاتور و نقاشی است که تعدادی از این آثار مربوط به هنرمندان خراسان رضوی است.


عباس نژاد ادامه داد: مرداد ماه امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه برخی از آثار جشنواره هنرهای تجسمی اطلاعاتی را به استان ها ارائه کرد که استان خراسان رضوی آمادگی خود را برای برگزاری آن اعلام و از سوی دبیر خانه با آن موافقت شد.


رئیس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی افزود: در سال جاری دو کارگاه آموزشی با تدریس هنرمندان هنرهای تجسمی در مشهد برگزار خواهد شد.


گفتنی است، این نمایشگاه که به همت معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی مشهد برگزار شده است از 29 بهمن به مدت 10 روز در نگارخانه میرک مشهد واقع در مجتمع صاحب الزمان (عج) برای علاقمندان دایر است.
 

پایان پیام/

کد خبر 344872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha