برگزاری طرح تربیت حفظ قرآن کریم در دلیجان با حضور 300 قرآن آموز

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان دلیجان از شرکت ۳۰۰ قرآن آموز در طرح تربیت حفظ قرآن کریم دلیجان خبر داد.

حجت الاسلام حمید کرمی، سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان دلیجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با بیان اینکه قرآن چراغ هدایت و سعادت بشر است گفت: قرآن آموزان می بایست همه همت خود را برای انس هر چه بیشتر با قرآن کریم بکار گیرند.


وی با بیان اینکه تدبر در آیات و سوق دادن جامعه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از اهداف اجرای این طرح است، ادامه داد: قرآن باید در راس امور افراد جامعه قرار گیرد و تعالیم نورانی آن را در کار و زندگی خود بکار گیرند.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تلاش برای فرهنگ سازی در امر حفظ قرآن، ایجاد رغبت و رقابت سالم در جهت تحکیم حفظ قرآن، توانایی تدبر در قرآن، بهره گیری از آموزه های قرآنی برای ترویج معارف این کتاب آسمانی و بهره گیری از نورانیت قرآن کریم از جمله اهداف اجرای این طرح است.

 

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: تهذیب نفس با حفظ آیات، مصونیت بخشی جامعه در برابر فرهنگ منحط غرب با نورانیت قرآن، توسعه فضای قرآنی و معنوی در جامعه، انس جوانان با قرآن و درک معارف قرآنی از دیگر اهداف اجرای طرح تربیت حفظ قرآن کریم در دلیجان است.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان اظهار کرد: در اجرای طرح تربیت حافظان، به هنگام برگزاری آزمون شفاهی حضور دو مربی در جلسه آزمون الزامی است و سوالات به قید قرعه در اختیار داوطلبان برای امتحان محفوظات آنها قرار داده می شود.


وی افزود: حافظان می توانند برای آزمون در10 رشته شامل حفظ یک جزء، 2 جزء، 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، کل قرآن وحفظ موضوعی شامل 150 و 300 موضوع از قرآن تا پنجم اسفندماه به صورت حضوری به این اداره مراجعه کنند.


حجت الاسلام کرمی خاطر نشان کرد: حضور برای عموم آزاد است وکسانی که در کلاس های حفظ قرآن شرکت نکرده اند نیز می توانند با مراجعه به مسئول فرهنگی اداره اوقاف دلیجان پس از دریافت فرم مربوطه در روز آزمون با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت سازمان اوقاف و امورخیریه، امتحان دهند.


وی گفت: در صورتی که حداقل مجموع نمرات شفاهی و کتبی داوطلبان به 70 امتیاز برسد برای آنان گواهی حافظ از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه صادر خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 345025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha