مدیران فرهنگی باید از همه توانمندی ها به خوبی بهره گیرند

خبرگزاری شبستان:‌ معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر مدیران فرهنگی این است که از همه توانمندی ها به خوبی بهره گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمدحسین نوش آذر، معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز(30بهمن) در مراسم معارفه و تکریم مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: شعار دولت امروز استفاده از همه توانمندی ها و بکارگیری از همه کسانی است که هدفشان خدمت به میهن اسلامی است.


نوش آبادی با بیان اینکه استان مرکزی چهره های ماندگاری به کشور تقدیم کرده که سبب اعتلا و رشد و نشاط کشور شده است افزود: امام خمینی(ره) در اراک و خیمن زندگی می کرده اند که این افتخاری برای مردم این استان است که مهد و پرورش دهنده یک انسان بزرگ هستند که تاریخ را متحول کرد و منشا تحول در قرن بیستم بود و بزرگانی مانند آیت اله اراکی و امیرکبیر و پرفسور حسابی و شخصیت های بزرگ علمی و فقهی و فرهنگی و علمی از استان مرکزی برخواسته اند.


وی اضهار کرد: این پیشینه ها و توانمندی هایی که در مردم شهرهای استان وجود دارد به تنهایی نمی تواند پاسخگوی این همه مطالبه و نیاز فرهنگی باشد و باید با مشارکت عمومی یک هم افزایی بین مدیران حوزه فرهنگ ایجاد شود.


نوش آبادی با بیان اینکه به بهانه های زودگذر سیاسی که دایم در حال تغییر و تحول است همدیگر را به حاشیه ها نرانیم و طرد نکنیم ادامه داد: نگاه عادلانه به همه نقاط کشور داشته باشیم تا از تبعیض جلوگیری شود.


در ادامه این مراسم مصطفی مشایخی مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی طی سخنانی از همه همکاران و سایر مدیران دستگاه ها تشکر و به ارائه گزارشی از دوران چهار سال مدیریت خود پرداخت.


وی افزود: در بحث نوسعه زیر ساخت های فرهنگی وهنری می توان به راه اندازی و فعال سازی 10خانه دیجیتال مساجد، بازسازی سینما ستارگان، پیگیری تالار مرکزی، دریافت مجوز برای 19نشریه، پیگیری زمین مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر شهید آوینی اراک، خرید چهار موسسه قرآنی در سطح استان و راه اندازی سرای روزنامه نگاران اشاره کرد.


مشایخی ادامه داد: برگزاری جشنواره ملی تابلو فرش قرآنی، سوگواره تعزیه، تجلیل از 60هنرمند، هفته رضوی، جشنواره امام رضا(ع)، نمایشگاه های مد و لباس، دستاوردهای سه دوره سفر رئیس جمهور، جشنواره عکس نقش مردم اراک در انقلاب و جشنواره های موسیقی و فیلم کودک و نوجوان قسمتی از برنامه های فرهنگی این اداره بوده است.


در ادامه این مراسم که آیت اله دری نجف آبادی امام جمعه اراک، حجت الاسلام نیکی ملکی مشاور وزیر ارشاد، احمدی مدیرکل اموراستان های ارشاد، صحاب فرهنگ و هنر، اهالی مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد، مسئولان نشریات و بهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون حضور داشتند از زحمات مشایخی مدیر کل سابق استان مرکزی تقدیر و حسین شاکری به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 345104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha