ساخت نمازخانه در پارک انقلاب علی آباد/ رسیدگی به مساجد بین راهی

خبرگزاری شبستان: امام جمعه علی آباد کتول گفت: پرداختن به امور نماز، باید از روی دغدغه باشد و صرفا شرکت کردن در جلسات، رفع تکلیف و ارائه گزارش کار نباشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی، امام جمعه و رئیس شورای اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول، بعداز ظهر امروز (30بهمن) در جلسه شورای اقامه نماز این شهرستان اظهار داشت: ما در یک فرصت و موقعیت مناسبی هستیم که نظام اسلامی برای فراهم کرده است و ضمن اینکه باید شکرگزار باشیم، لازم است از این فرصت برای ترویج دین مبین اسلام و اقامه نماز حداکثر بهره را بگیریم.


وی افزود: مسئولان باید تمام تلاش و امکانات خود را در جهت ترویج عالی ترین و نورانی ترین حکم خدا که نماز است بکار گیرند.


حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: اگر جلسات این چنینی فقط برای رفع تکلیف و ارائه گزارش کار باشد، شایسته نیست و نتیجه نخواهد داشت، بلکه این فعالیت ها و جلسات باید از روی دل سوزی و دغدغه برای دین باشد.


قاسم محمدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان نیز ضمن تاکید بر ارزش های والای اقامه نماز، گفت: ستاد اقامه نماز استان، یک موسسه انتفاعی و غیر دولتی و زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، نماینده ولی فقیه است و نیروهای ثابت اداری و کارمندانی به آن شکل ندارد که به آن نگاه اداری داشته باشیم.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: نیروهای ما محدود است و بحث اصلی ما نظارت است که باید از نگاه اداری به آن پرهیز شود و به سمت بالابردن نگاه و آگاهی و معرفت در انسان ها حرکت کنیم.


مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان اذعان کرد: یکی از اقدامات ما اجرای طرح یاوران نماز است که قصد داریم با این طرح فرهنگ ترویج نماز را در بین مدارس، نهادها و جامعه بالا ببریم.


محمدی در بخش دیگری از سخنانش، به لزوم رسیدگی به مساجد بین راهی تاکید کرد و گفت: این مساجد که بطور شبانه روزی برای اقامه نماز به آنها مراجعه می شود لازم است ضمن دادن تجهیزات بیشتر، به متولیان آنها هم رسیدگی بیشتری داشته باشیم.


احمدی، معاون فرماندار علی آباد کتول نیز گفت: یکی از اولویت های ستاد اقامه نماز باید پرداختن به خانواده ها باشد زیرا آنچه که بر نمازگزار تاثیر زیادی می گذارد، خانواده است، که اگر ترویج در خانواده ها صورت نگیرد، کار آموزش و پرورش هم سخت تر خواهد شد.


محمد پیری، مدیر آموزش و پرورش علی آباد کتول نیز ضمن تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ نماز در مدارس، اظهار داشت: برنامه های زیادی در جهت ترویج فرهنگ نماز اجرا کرده ایم و برنامه دیگری که در دست اقدام داریم این است که در جهت رفتار شناسی نماز، کلاس های آمزشی را برای معاونین پرورشی اجرا کنیم.


سیدمجتبی شریعتی، شهردار علی آباد کتول در ادامه این جلسه گفت: پارک انقلاب علی آباد کتول که در کنار مصلی قرار دارد و گردشگران و مسافران زیادی به آن می آیند از داشتن نماز خانه بی بهره است که بنا داریم در سال 93 احداث کنیم.


شریعتی همچنین افزود: پارک گردشگری کبودوال، نماز خانه دارد، اما در زمان های مراجعه گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات، لازم است در زمان اقامه نماز برای آن روحانی اعزام شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 345268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha