نبایددرمسجدحصارکشی کرد/کانون های مساجد از قوی ترین پتانسیل های فرهنگی

خبرگزاری شبستان: ضرغامی با بیان اینکه برنامه های مسجد باید متناسب با زمان و پیشرفت تکنولوژی تدوین شود، گفت: نباید در مسجد حصار کشی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، برزین ضرغامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران عصر امروز (30بهمن) درنخستین نشست هم اندیشی مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد و مسئولان کانون های مساجد تهران اظهار کرد: نباید در مسجد حصار کشی کرد چرا که همه ما شیعه، مسلمان و ایرانی هستیم.

 

ضرغامی خاطر نشان کرد: مسجد متعلق به گروه و افراد خاصی نیست و این مکان مقدس یکی از اماکنی است که می تواند در ایجاد جامعه ای ایمن وسالم درآینده تاثیر گذار باشد.

 

وی با بیان اینکه برنامه های مسجد باید متناسب با زمان و پیشرفت تکنولوژی تدوین شود، بیان داشت: با گذشت سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی روز به روز به جایگاه و تعداد مسجد در جامعه افزوده شده است بنابراین ساخت مسجد در مناطق مختلف احساس می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از قوی ترین پتانسیل های فرهنگی، هنری، اجتماعی اقتصادی هر منطقه محسوب می شود.

 

وی با بیا اینکه مسجد و کانون های های مساجد از جمله مکان هایی است که گروه ها و سنین مختلف در آن جمع می شوند، گفت: کارکرد مسجد تنها مذهبی نیست بلکه مسجد در حوزه های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی نیز نقش آفرینی می کند.

 

وی خطاب به مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اظهار داشت: به فعالیت در کانون های مساجد به چشم کار اداری نگاه نکنید چرا که با این دید جذابیت فعالیت در کانون های مساجد برای شما مسئولان از دست خواهد رفت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: مسئولان کانون های مساجد به عنوان متولیان فرهنگی باید نسبت به شناسایی الگو های شاخص در محلات و مناطق خود در حوزه های مختلف اهتمام داشته باشند چرا که از طریق شناسایی الگو های شاخص زمینه جذب اقشار مختلف بویژه جوانان به مسجد را فراهم خواهید کرد.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی هنری تعریف شده در مساجد باید متناسب با مسائل پیش روی منطقه باشد، اذعان داشت: برنامه های فرهنگی هنری اجرایی در مساجد باید دارای جذابیت، زمان بندی، اولویت بندی واستمرار باشد.

 

ضرغامی ابراز داشت: فعالیت های کانون های مساجد باید به گونه ای باشد که بتواند نهاد هایی را از دل کانون فرهنگی هنری مسجد منشعب سازی کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به این مطلب که مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید داری هوش فرهنگی باشند، تصریح کرد: یکی از هنر های مدیریتی فرهنگی توانایی برقراری ارتباط خوب با سایر دست اندرکاران فعالیت های مسجدی است.

 

گفتنی است، در این نشست هم اندیشی چن تن از مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد و مسئولان کانون های مساجد تهران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 345280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha