لزوم تجاری سازی دستارودهای نخبگان

خبرگزاری شبستان: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تجاری سازی دستارودهای نخبگان در حمایت از آنان و پیشرفت علمی کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان اظهار داشت: حمایت از نخبگان و حمایت از دستاوردهای آنان در برنامه ها وجود دارد که حمایت از این قشر مهم است.

 

وی افزود: دستاوردهای نخبگان باید برای مردم و مسئولان نشان دادهشود  که این کار با برگزاری جشنواره هایی همانند جشنواره کارآفرینی و نمایشگاه های دستاوردهای نخبگان این کار انجام می شود و باید این دستاوردها تجاری سازی و به بازار عرضه شود.


وی با اشاره به برنامه های حمایتی از نخبگان، گفت: تجاری سازی تولیدات و دستاوردهای نخبگان و ایحاد صندوق حمایت از نخبگان در حمایت از این قشر مهم است که صندوق حمایت از نخبگان در حمایت از فعالیت های پژوهشی اساتید و دانشجویان موثر و بستری برای انجام و گسترش این فعالیت ها فراهم می شود.


ستاری یادآورشد: با استفاده از فعالیت صندوق حمایت از نخبگان فعالیت های پژوهشی و تربیتی نخبگان انجام و اساتید و داشنجویان به سمت پژوهش و فعالیت های علمی سوق داده می شوند.


وی با اشاره به اینکه در گذشته برنامه هایی برای حمایت از نخبگان وجود نداشته است، تصریح کرد: باید برنامه هایی برای حمایت از نخبگان وجود داشته باشد و برای جلوگیری از خروج مغزها از کشور کار کرد و در این مسیر پیشرفت و موانع داخلی برای پیشرفت افراد توانمند فراهم شود.


وی با اشاره به فعالیت های بنیاد نخبگان در استان ها، گفت: باید ارتباط بین بنیاد نخبگان هر استان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود داشته باشد و بنیاد نخبگان استانی وظیفه خود در استان ها و اقداماتی که باید انجام دهند و از نحوه برقراری ارتباط با معاونت علمی و فناوری آگاه باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 345566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha