دولت برای اجرایی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بندر آستارا گفت: دولت برای اجرایی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی خوبی داشته باشد تا شاهد توسعه و پیشرفت کشور در همه ابعاد باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه بندر آستارا در خطبه های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهر روحانیون و عالمان را پاسداران دین خدا دانست و از والدین آستارایی خواست که فرزندان خود را به ثبت نام در حوزه های علمیه تشویق و ترغیب کننند.


وی داشتن حوزه علمیه در بندر آستارا را نقطه قوت این شهرستان ذکر کرد و افزود: اگر این مرکز مهم علمی حمایت شده و تقویت شود، فرهنگ اسلامی را برای مردم این شهرستان مرزی به ارمغان می‌آورد.


امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: هر جامعه ای که دست اش از دامن روحانیت کوتاه باشد بحران بد اخلاقی و ناهنجاری آن جامعه را فرا می گیرد و ما نیز باید در تقویت و ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان برای ثبت نام در حوزه های علمیه تلاش کنیم.


وی از تلاش های 63 ماهه فرماندار قبلی دکتر کیوان اسدپور در این شهرستان تشکر کرد و گفت: امید دارم با عنایت خداوند متعال فرماندار جدید در خدمت به مردم متدین و بافرهنگ و ولایتمدار آستارا قدم های موثر و مثبتی بردارد.


امام جمعه بندر آستارا به کودتای رضاخان قلدر در سال 1299 اشاره و افزود: اجبار به پوشیدن لباش متحد الشکل، خلع لباس روحانیون، ترورهای وسیع مخالفان، کشف و حذف حجاب از جمله کارهای بسیاری بدی بود که رضا خان در طول مدت حکومتش انجام داد.


حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه رضاخان قلدر به زور سرنیزه حجاب از سر زنان و دختران عفیف و پاکدامن ایران اسلامی برداشت، اظهار کرد: خیلی از زنان خودشان را در آن دوران در خانه حبس کردند تا دچار بی حجابی و بی آبرویی نشوند و حتی در خانه نیز از دنیا رفتند تا عفت شان جریحه دار نشود.


خطیب نماز جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه یک عده به خود جرات می دهند و با لباس ها و آرایش های نامناسب زحمات آن شیر زنان را پایمال می کنند، تصریح کرد: در برخی کشورهای اروپایی و منطقه بسیاری از زنان به خاطر داشتن حجاب در زندان به سر می برند ولی متاسفانه عده ای در کشورما می خواهند خود را بدحجاب و بی حجاب کنند که دور از عفت و حیاست و در قیامت هم باید پاسخگوی امام حسین(ع) و شهدا باشند.


این کارشناس علوم دینی و مذهبی با بیان اینکه اکثر شهدا در وصیت نامه های خود ما را سفارش به رعایت حجاب کرده اند، گفت: در رعایت حجاب اسلامی دقت کرده و دیگران را نیز به این امر تشویق کنیم.


وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره خواجه نصیر الدین طوسی روز مهندسی را به کلیه مهندسین در همه رشته های مهندسی تبریک گفت.


امام جمعه بندر آستارا با اشاره به فرا رسیدن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی از مدیران، معلمان و والدین دانش آموزن خواست که بحث تربیت اسلامی و امور تربیتی را در مدارس جدی بگیرد.


حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه امور تربیتی زنگ تفریح نیست، بیان کرد: زنگ امور تربیتی زمان و لحظه ای برای تربیت دینی و اسلامی فرزندان است و باید نهایت استفاده را از زمان برای تربیت آینده سازان جامعه ببریم.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا تصریح کرد: اگر ما بتوانیم در بحث تربیت اسلامی در مدارس تلاش کنیم و برنامه های خوبی را تدارک ببینیم مطمنا نتیجه اش به سود جامعه می باشد.


وی با اشاره به سخنان چند روز اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز، گفت: مقام معظم رهبری آمریکایی ها و غربی ها را برای ملت ایران غیر قابل اعتماد دانست و ما نیز امروز می بینیم که آمریکایی ها و غربی ها پایبند به مذاکرات شان نیستند و علیه ما توطئه چینی می کنند.


امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه غربی ها از سران فتنه حمایت می کنند و خواستار آزادی آنان هستند خطاب به دولتمردان غربی گفت: شما چه کاره این مردم هستید که برای این ملت تصمیم می گیرد و برای آزادی سران فتنه اشک تمساح می ریزید.


حجت الاسلام حافظ نیا سران فتنه را مجرم و خائنین به کشور و مردم دانست و خاطر نشان کرد: آمریکایی ها ادعای حقوق بشر می کنند و ما جنایت های آنان را در هیروشیما، ناکازاکی و افغانستان، عراق و سوریه می بینیم و این خلاف گفته های شان است.

 

امام جمعه بندر آستارا وضعیت بحرین را اسفناک دانست و اظهار کرد: شیعیان عربستان در فشارند و غربی ها نیز از تروریست ها حمایت کرده و در ریختن خون مردم بی گناه شریک هستند.


وی تنها راه حل معضل کشور سوریه را انتخابات ذکر کرد و افزود: بدون دخالت غربی ها و آمریکایی ها باید یک انتخابات سالم در سوریه برگزار تا ما شاهد صلح و امنیت در منطقه باشیم.

 

حجت الاسلام حافظ نیا به ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دولتمردان برای اجرایی کردن این سیاست برنامه ریزی خوبی داشته باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 345598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha