رویکرد ما پاسخگویی به تقاضاهای اقتصادی جامعه و بین‌المللی است

خبرگزاری شبستان:رییس سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران گفت:رویکرد ما درسازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران نگاه پررنگ به اقتصاد مقاومتی است وچگونه می‌توانیم تقاضاهای اقتصادی جامعه و بین‌المللی را پاسخگو باشیم.

احمد اکبری، رییس سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان درباره ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و رویکرد این سازمان در این‌باره گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه توان و ظرفیت‌های بالقوه خود را به بالفعل دربیاوریم.

 

وی افزود: باید با توان حداکثری کمک کنیم تا کشور روی پای خود بایستد و در مواقعی که مشکلاتی در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شود ایران توانمندتر از همیشه حرف برای گفتن داشته باشد تا بتواند از جمعیت 80 میلیونی حمایت مالی کند.

 

اکبری با بیان اینکه باید در بحث صادرات جایگاهی در بازارهای خارجی داشته باشیم، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی تلاش و استفاده بیشتر از منابعی که در داخل تولید می‌کنیم و از خام‌فروشی دست برداریم.

 

رییس سازمان پژوهش‌های علمی صنعت ایران ادامه داد: باید مرتب ارزش افزوده را در رابطه با تولید محصولات در داخل داشته باشیم و در بحث صادرات کیفیت را اولویت قرار دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید در سطح دنیا با توجه به ظرفیت و توانمندی‌ها به رقابت بپردازیم، خاطرنشان کرد: باید هر شهروند و چهار و نیم میلیون جمعیت دانشجویی و اساتید احساس مسئولیت کنند و از ظرفیت 100 درصدی برای اقتصاد مقاومتی استفاده نمایند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی متکی‌بودن به خود و تولید ثروت است، خاطرنشان کرد: تاکیدات ما بر افزایش تقاضامحوری است و باید تولید ثروت کنیم تا برای تقاضا در داخل و بیرون از کشور تولیدات داشته باشیم.

 

اکبری با بیان اینکه رویکرد ما در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران نگاه پررنگ به اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: هر قدمی که در سازمان برمی‌داریم با رویکردی از بعد اقتصاد است که چگونه می‌توانیم تقاضاهای اقتصادی جامعه و بین‌المللی را پاسخگو باشیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 346057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha