ترویج سبک زندگی اسلامی، یکی از رسالت های کانون های فرهنگی مساجد است

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج به مناسبت گرامیداشت 18 اسفند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، ترویج دهنده سبک زندگی اسلامی هستند.

سعید فیروزگاه، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در مصاحبه با خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص سالروز تاسیس کانون های مساجد(18 اسفند) گفت: اعضای کانون های مساجد رسالت سنگینی برعهده دارند، اعتتقادم این است که اعضای کانون های مساجد زمینه جذب و حضور افراد را به مساجد ایجاد می کنند.

 

فیروزگاه افزود: کانون های مساجد به واسطه حضور افراد آگاه دینی، متعهد و با بصیرت در جبهه های مختلف حضور دارند و در جبهه جنگ نرم پیشتاز هستند.

 

این مسئول با بیان این مهم که کمبودها و کسری ها مانع فعالیت های روبه رشد فرهنگی نمی شود، توضیح داد: فعالیت در عرصه های فرهنگی هنری مسجد، یکی از مهمترین فعالیت های با اهمیت در حوزه فرهنگ است، در این مسیر کمبودها و کسری ها نباید از سرعت فعالیت آن بکاهد.

 

وی ادامه داد: شورای شهر کرج آمادگی این مطلب را دارد که چنانچه اعضای کانون های مساجد موضوع هایی را در رابطه با سبک زندگی و خانواده تدوین کنند و در قالب پایان نامه ارائه دهند، حمایت کند.

 

وی با تاکید به این مطلب که امروز باید با وحدت رفتاری و مدیریت فرهنگی نقاط ضعف و قوت را در خصوص رونق مساجد در جامعه امروز مورد بررسی قرار دهیم عنوان کرد: امروز یکی از حلقه های مفقوده بین مسجد، پایگاه بسیج، کانون مساجد و هیئت امناء در یک وحدت رفتاری و مدیریت فرهنگی نسبت به ضعف و قوت رفتارها است.

 

فیروزگاه با ارزیابی اهمیت شناخت ظرفیت ها و نیازمندیهای جامعه توسط اعضای کانون های مساجد استان خاطرنشان کرد: اعضای کانون مساجد با توجه به پتانسیل بالای فکری، هنری می توانند ظرفیت ها و نیازمندی های جامعه را مشخص کنند و با تکیه بر توانمندی ها و پتانسیل نیروی مخاطب در صحنه های مختلف حضور فعال داشته باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 346267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha