مجلس قوانین متناقص با اقتصاد مقاومتی را اصلاح کند

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه دستگاهها باید از شعار دادن در حوزه اقتصاد مقاومتی پرهیز کند گفت: مجلس قوانین متناقض با اقتصاد مقاومتی را اصلاح کند.

محمدرضا پورابراهیمی، عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: اقدامات شعاری باید دیگر کنار گذاشته شود و اقدامات عملیاتی را شروع کنیم.

وی با طرح این سوال که چگونه می شود شعارها را دراین حوزه عملیاتی کرد اظهار کرد: بخشی از این مسلماً به حوزه تصمیم گیری که ما در مجلس داریم برمی گردد یعنی حوزه قوانین و مقررات است که به شکلی اقدامات و کارها را فراهم می کند تا ما بتوانیم در حوزه قوانین و مقررات تصمیم گیری کنیم.

پورابراهیمی بیان کرد: بخشی از محورهایی که مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی تبیین کردند را ما در جاهایی دیگر داشتیم اما به این برجستگی نبوده است.

وی ادامه داد: بحث اقتصاد دانش بنیان یکی از محورهایی بود که مقام معظم رهبری قبلاً نیز به آن اشاره کرده بودند و یا در بحث کاهش تصدی گری دولت و اصلاح الگوی مصرف موارد دیگری بود که مقام معظم رهبری ابلاغیه هایی را داشتند.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: این سیاستها بسته جامعی بود که کارشناسی بر روی آن صورت گرفته بود و ما در مجلس می توانیم برای این چارچوب مشخص ضوابطی تعیین کنیم که اگر خلایی وجود دارد در راستای رفع ان خلاء اقدام کنیم.

وی ادامه داد: ما اگر قوانین متناقض با این قوانین را داریم یعنی قوانینی که اجرایی شدن این سیاستها را تسریع نمی کند و از این سرفصل‌ها ممانعت می کند باید به دنبال اصلاح این قوانین باشیم.

پورابراهیمی گفت: مجلس باید دو کار را در این زمینه انجام دهد نخست پیگیری خلاءهای قانونی در حوزه اقتصاد مقاومتی که ما با این ابلاغیه چارچوب‌ها را جستجو کنیم و کار قانونی کنیم و سپس رفع مواردی که قبلاً به عنوان مغایرت با این قوانین است و در مرحله بعد تبدیل این سیاستها به بسته کامل است که اگر این اتفاقات بیفتد ان موقع می توانیم امیدوارم باشیم.

وی با اشاره به وظایف دولت در این زمینه بیان کرد: قوه مجریه باید یک چارچوب ارزیابی کمی را در بحث هدفهای کیفی تعیین کند زیرا وقتی ما می گوییم اقتصاد دانش بنیان یعنی اینکه دانشگاههای ما سالانه چه مقدار از تولیداتشان در راستای توسعه کشور است و در واقع قوه مجریه باید کمی سازی را در دستور کار بگذارد.

پایان پیام/
 

کد خبر 346483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha