صله رحم موجب امنیت روحی و اجتماعی در جامعه می‌شود

خبرگزاری شبستان: سخنران حرم مطهر رضوی گفت: زمانی که انسان با خویشاوندان خود ارتباط دارد امنیت روحی و اجتماعی به دست خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، فاطمه ملاشاهی، سخنران حرم مطهر رضوی ظهر امروز(5 اسفند) در سلسله جلسات بیان معارف دینی در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی به اهمیت صله رحم و آثار و برکات آن در زندگی دنیوی و اخروی پرداخت و اظهار کرد: صله رحم و برقراری پیوند و ارتباط عاطفی و مستمر با بستگان، از جمله اعمالی است که در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.


ملاشاهی با بیان اینکه صله رحم زمینه آگاهی از مشکلات خویشاوندان را فراهم می‌سازد تا در صورت امکان به مشکلات آنان رسیدگی شود، گفت: صله رحم یکی از راه‌های مهم برای ارتقای روابط اجتماعی و امنیت روحی است.


وی با بیان این مطلب که انسان با صله رحم به آرامش و نشاط می‌رسد، افزود: یکی از بهترین راه‌ها برای برطرف کردن ناراحتی‌های عصبی، برقراری صله رحم است.


این کارشناس مذهبی بیان داشت: اسلام، محبت و صله رحم را فقط ویژه خویشاوندان و اقوام نزدیک نمی‏داند بلکه بالاتر از آن، به نیکی و صله رحم با بستگانی هم که با انسان دشمنی دارند، سفارش کرده است.


وی با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان علی(ع) گفت: راست گفتارى، امانت دارى، وفای به عهد، صله رحم، ترحم بر ناتوان، بذل و بخشش، خوش‏خلقى و خوش برخوردى از نشانه‏هاى اهل ایمان است.


این کارشناس مذهبی پاکیزه شدن اعمال، برکت فراوان در اموال، دفع بلاها و رزق و روزی زیاد را از آثار و برکات صله رحم ذکر کرد و افزود: صله رحم حساب روز قیامت را آسان و موجب طولانی شدن عمر می‌شود.
 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شکر نعمت‌های الهی، نشانه‌ ایمان حقیقی است و ناسپاسی در برابر خداوند متعال، نشانه کفر است، افزود: شکر نعمت‌های الهی موجب افزایش نعمت شده و زمینه را برای بهرمندی انسان را از نعمت‌های فراوان خداوند متعال فراهم می‌کند.

 

سخنران حرم رضوی جهل، غفلت و ناآگاهی از جمله صفت‌های انسان ناسپاس معرفی کرد که این صفات موجب محرومیت انسان در بهرمندی از نعمت‌های والای الهی می‌شود، خاطر نشان کرد: انسان باید ترس از خداوند متعال و امید به رحمت والایش را به یک میزان در وجود خود تقویت کند تا به وسوسه‌های شیطانی دچار نشود و به سعادت حقیقی در دنیا و آخرت دست یابد.

 

پایان پیام/

کد خبر 346540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha