شهدا افلاکیان عرشی/جانبازان و ایثارگران ثروت‎های معنوی کشور هستند

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان از شهدا به عنوان افلاکیان عرشی یاد کرد و اظهار داشت: اگر انسان خود را به افلاک متصل کند نسبت به خدا شناخت پیدا خواهد کرد و چگونه زیستن را خواهد آموخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، دکتر حسن صادقلو، استاندار گلستان در دیدار با خانواده داود عامری جانباز 70 درصد شیمیایی اظهار داشت: سه منبع معرفت الهی را می‎توان در معرفت انسان، تاریخ و طبیعت جستجو کرد.


وی با بیان اینکه مقاومت و به رخ کشیدن چیستی انسان سبب شناخت و معرفت می‎شود، تصریح کرد: مرجع بسیار مهمی که در معرفت انسان هویدا می‎شود نظر به طبیعت است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.


استاندار گلستان با اشاره به اینکه انسان باید برای شناخت الهی نگاه نافذ و موشکافانه داشته باشد، بیان داشت: نگاه عمیق به مواهب الهی و شکر نعمت‎ها از مسائلی است که انسان باید نسبت به آن معرفت پیدا کند.


صادقلو با تصریح اینکه نظام هستی دارای 14 آسمان است، خاطرنشان کرد: هفت آسمان معنوی و هفت آسمان مادی داریم که زمین قطره‎ای از یک آسمان است.


وی با تاکید بر اینکه روحیه ایثار و شهادت در نسل جوان باید برجسته شود، ادامه داد: ترویج این روحیه نوعی مدل است که باید در جامعه اسلامی تقویت شود.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه انتقال پیام شهدا از طریق لنز دوربین می‎تواند معنادار باشد، یادآور شد: عکاسان باید آثار و مواهب الهی را با هنر عکاسی به صحنه درآورند.


صادقلو با بیان اینکه عظمت روح در جریان کربلا خود را به زیبایی نشان داد، ابراز داشت: خاطرات شهدا باید مکتوب شود چراکه توفیقات از طریق مستندات خود را برای نسل آینده هویدا می‎کند که اگر این بخش، ابتر بماند جزو حلقه مفقوده تاریخ خواهد ماند.


وی از شهدا به عنوان افلاکیان عرشی یاد کرد و اظهار داشت: اگر انسان خود را به افلاک متصل کند نسبت به خدا شناخت پیدا خواهد کرد و چگونه زیستن را خواهد آموخت.


به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، استاندار گلستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از مسئولان در این دیدار با قرائت فاتحه‎ای به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کردند.


استاندار گلستان در این دیدار با خانواده داود عامری جانباز 70 درصد شیمیایی، وهمچنین خانواده شهید عباس حسینی و سیدمصطفی حسینی درمحله اوزینه گفت‎وگو کرد.


پایان پیام/

کد خبر 346559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha