پراخت بیش از 21 میلیاردی برای تهیه جهیزیه نوعروسان کهگیلویه وبویراحمدی

خبرگزاری شبستان: معاون حمایت کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 2 هزار و 611 کمک هزینه ازدواج با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد و 206 میلیون ریال به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، محمد نظری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد ظهرامروز (6اسفند) در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها و خدمات کمیته امداد پرداخت کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت برای رفع قسمتی از مشکلات مالی و شروع زندگی مشترک است.

 

نظری افزود: در همین راستا و در دهه فجر سال جاری 650 مورد کمک هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.

 

وی در ادامه یکی از مهم ترین مشکلات ازدواج جوانان را دغدغه های مالی دانست و اظهار داشت: تلاش ما این است که فرهنگ ازدواج آسان و ساده در جامعه ترویج و نهادینه شده تا بستر مناسب برای ازدواج جوانان فراهم و از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

 

این مسئول حمایتی کمیته امداد با بیان این که خانواده امن ‌ترین مکان برای افراد در جامعه محسوب می‌ شود و کمیته امداد با تامین جهیزیه نوعروسان تشکیل خانواده برای جوانان زیر پوشش این نهاد را آسان می ‌کند، گفت: اعتبار این تعداد جهیزیه 6 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

 

نظری کمک هزینه پرداختی به هر نوعروس را مبلغ 10 میلیون ریال در قالب جهیزیه و کمک هزینه هدیه به داماد را 2 میلیون ریال عنوان کرد که از محل کمک های خیرین و منابع کمیته امداد تامین می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 2 هزار و 611 مورد کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد و 206 میلیون ریال به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد شرکت در کلاس های مشاوره و آموزشی در زمینه های بهداشت روانی، بهداشت فردی و خانواده و دیگر مسائل را از دیگر برنامه های این نهاد برای زوجین جوان عنوان کرد و گفت: شرکت در کلاس های آموزشی علاوه بر ارتقاء سطح علمی و آگاهی نوعروسان، آنها را با روش های زندگی ساده و موفق و تربیت فرزندان صالح آشنا می کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 346995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha