اشتغالزایی 50 هزار نفر در بخش صنعت استان قم

خبرگزاری شبستان: یونس عالی پور گفت: دو هزار 741 واحد صنعتی در استان قم فعال می باشد که توانسته زمینه اشتغال چهل و نه هزارو 874 نفر را فراهم سازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، یونس عالی پور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم ظهر امروز در نشست خبر یبا خبرنگاران با اشاره به عملکرد سازمان صنعت و معدن در سال جاری گفت: سال 92 در حالی رو به پایان است که سازمان صنعت و معدن و تجارت استان قم توانسته است دستاوردهای خوبی را در زمینه های مختلف صنعتی در قم بدست آورد.


وی افزود: در حوزه صنعت دو هزار 741 واحد صنعتی در استان قم فعال می باشد که توانسته زمینه اشتغال چهل و نه هزارو 874 نفر را فراهم سازد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در همین راستا هزار و 770 طرح صنعتی از پایه صفر تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از این تعداد 243 طرح دارای پیشرفت بالای 60 درصد ، 649 طرح بالای 20 درصد، 535 طرح بالای 40 درصد و 144 طرح بالای 80 درصد در استان قم در حال اجرا می باشد .


عالی پور با بیان اینکه با راه اندازی این طرح ها 45هزار نفر اشتغال صنعتی دیگر در استان قم یجاد می‌شود تصریح کرد: در حوزه تسهلات صندوق توسعه عملکرد نیز طی سالهای 91 و 92 رتبهع پنجم را در زمینه پرداخت تسهیلات در استان قم داشته ایم.


وی اظهار داشت: در حوزه معدن نیز در نظر داریم تا حد امکان با خام فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزوده را درقالب سنگهای زینتی در استان افزایش و در زمینه ایجاد و راه اندازی نمایشگاه های سنگ و معدن گامهای مؤثری برداریم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به وجود معدن عقیق کبود در استان قم یادآور شد: تعداد معادن فعال در استان 135 معدن بوده که سنگهای تزئینی و ساختمانی مرغوبی در این بخش وجود دارد.

عالی پور عنوان کرد: در 10 ماهه نخست سال جاری در زمینه تجارت خارجی به جهت مشکلات ارزی از شرایط خوبی برخوردا ر نبوده‌ایم اما نسبت به سال گذشته 38 و 6 دهم درصد افزایش صادرات غیر نفتی داشته‌ایم .


رئیس سازمان صنهت، معدن و تجارت استان قم خاطر نشان ساخت: کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، ارمنستان، ترکیه، عمارات و لبنان از جمله کشورهایی هستند که انواع محصولات کفش ماشینی، غلات، چسب، مصنوعات فلزی، الیاف مصنوعی،قطعات خودرو، مصنوعات سنگ و...به آنها صادر می‌شود.
 

80 درصد مردم قم سبدکالای خود را دریافت کرده‌اند


وی در ادامه به توزیع سبد کالا در استان قم اشاره کرد و گفت: 80 درصد مردم استان قم در قالب 140 هزار خانوار در طرح توزیع سبد کالا شرکت و سهمیه خود را ردریافت کرده‌اند.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار دوردگر و منعبت کار دراستان قم فعالیت دارند که باید بتوانیم با توجه به توسعه تولیدات قابل توجه در زمینه مبلمان استان قم به جایگاه و پایلوت ارائه مبلمان در کشور تبدیل شود.


نمایشگاه اختصاصی مبلمان در استان قم ایجاد می‌شود


عالی پور با بیان اینکه در نظر داریم نمایشگاه اختصاصی مبلمان را در استان قم راه اندازی کنیم افزود: اگر قم را وارد بازار مبل کشور کنیم می‌توانیم گام مهمی در راستای افزایش ارزش افزوده اقتصادی در استان قم برداریم .


وی اذعان داشت: برای رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت و همبستگی دوردگران و مبلمان کارن هستیم تا با همت و مشارکت اصناف، استان قم را به جایگاه ارزشمند صنعتی تبدیل کنیم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه باید تمام داشته‌ها ی خود را در زمینه صنعتی تبلیغ و آنها را پرورش دهیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 347064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha