اوکراین و سوریه ،قربانیان دکترین هیتلری «گوبلز»

خبرگزاری شبستان:رییس آکادمی مطالعات استراتژیک روسیه گفت که مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا ظاهرا خود را وقف مطالعه و به کارگیری دکترین «گوبلز» و به کار گیری شیوه هیتلری در اوکراین و سوریه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،ژنرال «لئونید ایواشوف»،رییس سابق روابط خارجی وزارت دفاع روسیه و رییس کنونی آکادمی مطالعات ژئوپولیتیک به طور جدی نسبت به ماهیت بحران استراتژیک کنونی در اوکراین هشدار داد.
وی در این باره گفت:مقامات اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه آمریکا ظاهرا خود را وقف مطالعه و به کارگیری دکترین دکتر «گوبلز»،معاون «هیتلر» کرده اند.آنها همه واقعیت ها را وارونه می کنند و این یکی از فرمول هایی بود که در تبلیغات نازی به طور بسیار موفق به کار گرفته می شد.
ایواشوف افزود:آنها گروهی را که از خود دفاع می کند متهم به تهاجم و خشونت می کنند.
وی ادامه داد:آنچه اکنون در سوریه و اوکراین در حال روی دادن است پروژه غرب و نوع جدید جنگ است:در هر دو کشور شما شاهد یک رویکرد ضد روسی هستید و همانطور که می دانید جنگ های امروز با عملیات اطلاعاتی و روانشاختی آغاز می شوند.
رییس آکادمی مطالعات ژئوپولیتیک روسیه تصریح کرد:کری و اوباما تشویق کننده رویکردی در «کی اف» هستند که در کشور خودشان آن را به شدت سرکوب می کنند.
رهبران اروپایی معترضان را به زندان می اندازند اما در اوکراین بر خلاف آن عمل می کنند و در راس آن روسیه را تهدید می کنند؛این بخشی از جنگ اطلاعاتی است.
ایواشوف می گوید:باید به خاطر داشته باشیم که تحت پوشش تبلیغات اطلاعاتی،کشتی های آمریکایی در حال وارد شدن به دریای سیاه هستند که نزدیک اوکراین است؛آنها زیردریایی های خود را نیز اعزام کرده و استقرار تانک های بیشتر در اروپا را آغاز کرده اند.
به گفته وی مهترین هدف رهبران اپوزیسیون،به دست گیری قدرت و تخریب دولت اوکراین است و گرنه هیچ چیز در مورد اداره کارامد یک دولت نمی دانند.
در حال حاضر یک پارلمان در «کی اف» و یک پارلمان در «خارکوف» وجود دارد.
پارلمان،قدرت ویکتور یانکوویچ،رییس جمهوری اوکراین را محدود کرده اما یانکوویچ می گوید که آنها قدرت ساقط کردن او را ندارند.
 

کد خبر 347092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha