178هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان، بابیان اینکه 178هزار نفر در قالب 90هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: درسال جاری بیش از یک میلیاردو 960میلیون تومان برای آنان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، مهدی مجلس ‌آرا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اهمیت توجه به مهارت های خانواده های تحت پوشش گفت: با تغییر و تحولات صورت گرفته در جریان حرکت‌های کمیته امداد، زمینه حمایت و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش مهارت‌های زندگی به زنان سرپرست خانوار و حمایت بیشتر از ایتام با گسترش طرح اکرام، زمینه‌های خوبی را برای خوداتکایی خانواده‌های تحت حمایت فراهم کرده است.

 

وی افزود: در بحث توانمندسازی خانواده‌ها، بسیاری از خانواده‌ها را که دچار مشکلات حقوقی بودند، با پیگیری وکلای نیکوکار، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، مشکل آنها را برطرف و از پوشش کمیته امداد، خارج کردیم.

 

مجلس‌آرا، با اشاره به عملکرد کمیته امداد در استان اصفهان، تصریح کرد: در 11 ماه سال جاری، 12 هزار و 644 فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش ایجاد شد که از این تعداد، 9 هزار و 689 مورد از طریق تسهیلاتِ پرداخت شده و سه هزار و 44 مورد از طریق کاریابی، مشغول به کار شدند.

 

وی بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای ایجاد 9689 فرصت شغلی، 62 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است و با توجه به اینکه کمیته امداد اصفهان رتبه نخست را در جذب اعتبارات بانکی دارد در این زمینه، از اعتبارات بانکی نیز استفاده کردیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، اضافه کرد: در این مدت ما نزدیک به 14 هزار آموزش کوتاه‌مدت و بلند مدت با هزینه ای بالغ بر 680 میلیون تومان برای خانواده‌های تحت پوشش انجام دادیم.

 

وی با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد در اصفهان، عنوان کرد: در استان اصفهان نزدیک به 178 هزار نفر در قالب 90 هزار خانواده، تحت پوشش کمیته امداد بوده و در سال جاری نزدیک به یک میلیارد و 960 میلیون تومان برای آنان هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی این کمیته در سال جاری نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته، ادامه داد: تامین 3500 جهیزیه با کمک خیران استانی از دیگر فعالیت‌های این کمیته در سال جاری بوده است.

 

مجلس‌آرا، درباره سرانه بیمه تامین اجتماعی زنان تحت پوشش کمیته امداد اصفهان خاطر نشان کرد: این مبلغ 13 میلیارد بوده و در 11 ماه گذشته مصرف شده است.

 

وی با اشاره به افزایش حامیان طرح محسنین کمیته امداد اصفهان بیان داشت: این طرح در استان اصفهان افزایش 500 درصدی داشته و حامیان در سال جاری نزدیک به 10 میلیارد تومان به ما کمک کرده‌اند که این مسئله نشان دهنده افزایش نزدیک به 20 درصدی است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با اشاره به تعداد نخبگان اصفهانی تحت پوشش کمیته امداد اصفهان اضافه کرد: این کمیته 136 نخبه را تحت پوشش قرار داده و این تعداد در کشور خود را نشان داده‌اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 347114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha