سیاست خارجه کشور در قبال حوادث بحرین جدی تر باشد

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی کرمان با تأکید بر ضرورت تحلیل و روشنگری بیشتر توسط دستگاه دیپلماسی کشور در قبال حوادث بحرین، گفت: انتظار مردم و جامعه این است که در مواجهه با این مسائل جدی تر برخورد شود.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان پیرامون آنچه امروز در کشور اسلامی بحرین می گذرد به خبرنگار شبستان گفت: انطباق تحلیل ها و گفتار با مبانی دینی، اسلامی و قرآنی برای رسیدن به نتیجه ای که در بردارنده حق باشد، مهم و ضروری است.
محمد علمی توضیح داد: بر اساس مبانی دینی، عالم تکوین منظم و بی عیب است و در عالم تشریع نیز جزء حق چیزی وجود ندارد و تنها اعمال باطل است که معده جامعه را مسموم می کند.
وی با اشاره به آیات قرآنی که مؤید اضمحلال باطل و پایداری حق است، خاطرنشان کرد: البته هیچ نکبتی بدتر از زیر بار ظلم رفتن و تحمل باطل نیست.
این مسئول ادامه داد: گرچه مزدورانی که بر اثر غفلت و فاصله گرفتن از ارزش ها، به خواست استکبار بر منطقه حاکم شدند اما طبق پیش بینی امام راحل (ره) جامعه به بلوغ رسیده و متوجه سموم شده و امروز در حال دفع این سموم است و به همین دلیل، پیروزی به طور قطع با مسلمین است.
وی با اشاره به اقدامات موهن و وقیحانه به مقدسات از قیبل قرآن سوزی و .. و نیز کشتار مردم بی دفاعف اظهارداشت: به فرموده امام(ره) این اقدامات از موضع قدرت نیست بلکه شیر پیر از ترس خود و نه از روی شجاعت، غره می کند.
علمی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبستان مبنی بر ارزیابی عملکرد سیاست خارجه کشورمان در قبال حوادث بحرین، ضمن قدردانی از مواضع اتخاذ شده تا کنون، با تأکید بر ضرورت تحلیل و روشنگری بیشتر توسط دستگاه دیپلماسی کشور، خاطرنشان کرد: انتظار مردم و جامعه از سیاست خارجه این است که مقداری جدی تر و روشن تر در مواجهه با این مسائل برخورد کند.
وی مهم ترین عامل این قیام ها را ارزش های نهفته در مکتب اسلام و نیز قیام ملت ایران دانست و افزود: مردم منطقه با تمسک به نماز جمعه و الهام از جمهوری اسلامی به این مرحله از آگاهی و رشد و شعور رسیدند.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان خاطرنشان کرد: بُرد سیاسی نماز جمعه که ما در کتاب های دینی و مذهبی می خواندیم، امروز در این کشورها نمود عینی به خود گرفته است و این برگرفته از آثار ارزشی اسلام است.
وی افزود: توجه به ارزش ها از جمله نماز جمعه در این کشورها، پیام مهمی در بر دارد و آن اینکه ما نیز ضمن قدر دانستن سرمایه های معنوی به نماز و نماز جمعه اهمیت بیشتری داده شود.

پایان پیام/

کد خبر 34755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha