کاشان با شعار "بهار فاطمی" به استقبال نوروز می رود

خبرگزاری شبستان: شهردار کاشان با اشاره به تقارن نوروز با ایام فاطمیه گفت: کاشان، نوروز 93 را با شعار بهار فاطمی به استقبال نوروز می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید محمد ناظم رضوی، شهردار کاشان در ویژه برنامه صدا و سیمای اصفهان به فعالیت های نوروزی شهرداری این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل تقارن ایام فاطمیه و نوروز در ایام نوروز 93 برنامه ها با حال و هوای فاطمیه تدوین و برنامه ریزی شده است.


وی افزود: کاشان نوروز 93با شعار بهار فاطمی به استقبال بهار می رود و برنامه ریزی ها بر اساس توجه به ایام فاطمیه و اهمیت حفظ حرمت ها انجام می شود و از" 10 اسفند" برنامه های استقبال از نوروز توسط شهرداری انجام می شود.


وی ادامه داد: از 10 اسفند تا پایان این ماه برنامه های استقبال از نوروز همانند زیباسازی شهر، رنگ آمیزی جداول و خیابان ها، توجه به المان ها شهر و مواردی ازاین قیبل صورت می گیرد تا اینکه از مسافرین نوروزی استقبال شود.


رضوی با اشاره به ظرفیت های تاریخی شهر کاشان گفت: فضا برای بازدید مسافران از آثار تاریخی با همکاری مسئولان مربوطه فراهم شده تا مردم بیش از بیش با کاشان آشنا شوند و پیش بینی های اولیه در این خصوص در ستاد نوروزی و شهرداری صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه کوچه های تاریخی شهر کاشان یک ظرفیت تاریخی است، تصریح کرد: برای آشنایی مسافران با معابر تاریخی شهر ماشین های کوچک به عنوان تاکسی ساخته شده که در این معابر تردد می کنند و مردم را با کوچه ها و معابر تاریخی آشنا می کنند.


برگزاری هفته فرهنگی کاشان در تهران


شهردار کاشان از برگزاری هفته فرهنگی کاشان در تهران خبرداد و گفت: برنامه های این هفته از اول استفند آغاز و تا امروز ادامه داشت که میراث فرهنگی، صنایع دستی، ظرفیت ها و پتانسیل های کاشان در نمایشگاهی قرار داده شده بود و از سراسر کشور و کشورهای خارجی از این نمایشگاه بازدید می کنند.


وی افزود: این برنامه با همکاری سازمان فرهنگی اکو و سفارت های خارجی انجام شد و افرادی از خارج کشور از نمایشگاه و برنامه های هفته فرهنگی کاشان بازدید می کردند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 347631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha