شیروان چرداول یکی از مهم ترین مناطق گردشگری در ایلام است

خبرگزاری شبستان: فرماندار شیروان چرداول، گفت: این شهرستان با داران بودن آثار باستانی و مناطق طبیعی دیدنی یکی از مهم ترین مناطق مناسب استان در راستای جذب گردشگر است.

شریفی، فرماندار شهرستان شیروان چرداول، صبح امروز(8 اسفند) در گفتگو با خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: این شهرستان با دارا بودن 114 اثر ثبت شده ملی در زمره مهم ترین مناطق جذب گردشگر در استان ایلام به شمار می رود.


وی، افزود: شهرستان شیروان چرداول بیش از 200 اثر تاریخی باستانی و طبیعی دارد که از این تعداد 114 اثر به ثبت ملی رسیده و جزء آثار ملی کشور به حساب می آیند.


فرماندار شهرستان شیروان چرداول، تصریح کرد: قلعه والی کهره در هلیلان، آتشکده موشکان، پل تاریخی باریکه، قلعه سام و آثار طبیعی همانند تفرجگاه کوران بزان، بانکول، تنگه زنجیره علیا، چریور آسمان آباد و تنگ قیر از مهم ترین این آثار هستند.


شریفی، با بیان اینکه علاوه بر آثار تاریخی صنایع دستی زیادی در شهرستان وجود دارد، ابراز کرد: گیوه بافی و گلیم نقش برجسته از مهم ترین صنایع دستی این شهرستان هستند که در تلاش هستیم نمایشگاهی از صنایع دستی این شهرستان در تعطبلات نوروزی برگزار شود.


وی، در ادامه با اشاره به فراهم کردن تمهیدات لازم برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی در این شهرستان، یادآور شد: ستاد استقبال از مسافرات نوروزی در شهرستان تشکیل شده و برنامه ریزی لازم برای معرفی آثار باستانی و مناطق نمونه گردشگری این شهرستان صورت گرفته است.


فرماندار شیروان چرداول، ابراز کرد: ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی در ورودی های شهر سرآبله، کشیک های ادارات در ایام نوروز، برقراری امنیت مسافران نوروزی، مرتب سازی اماکن تاریخی و متبرکه، فراهم کردن امکانات خوابگاهی برای مسافران از برنامه های ستاد استقبال از مسافران نوروزی این شهرستان است.


شریفی، در پایان با اشاره به آمادگی بقاع متبرکه این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: یادمان شهدای گمنام، امامزاده قاسم سرابله، امامزاده پیرحمزه در آسمان آباد، امامزاده پیرحسین در زنجیره علیا و امامزاده جعفر در شباب به عنوان مهم ترین جاذبه های گردشگری نام برد.


پایان پیام/

 

کد خبر 347663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha