دومین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در دامغان اجرا شد

خبرگزاری شبستان: دومین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با حضور بیش از 400 نفر از دوست‏داران کلام الهی در دامغان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان،سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان، امروز (10 اسفند) در این‏باره اظهار داشت: آزمون کتبی دومین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم امروز با حضور بیش از 400 نفر از حافظان این شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد.


حجت‏الاسلام جاهد نجفی‏عمران افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ قرآن بین خانواده‏ها و تربیت خانواده‏های قرآنی، هم‏زمان با سراسر کشور در دامغان اجرایی شد.


وی تصریح کرد: در دومین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، بیش از 400 نفر از حافظان قرآن کریم در دامغان ثبت نام کرده بودند که پس از طی دوره‏های آموزشی در رشته‏های مختلف علوم قرآنی، در آزمون شفاهی این دوره شرکت کردند و خود را محک زدند.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان افزود: برگزیدگان این دوره، امروز هم‏زمان با سراسر کشور با رقبایشان مسابقه دادند و محفوظات خود را به صورت کتبی سنجیدند.


نجفی‏عمران ادامه داد: به نفرات قبول شده در این آزمون، گواهی معتبر حفظ قرآن کریم اعطا خواهد شد و علاوه برآن در جهت تشویق به نفرات برتر جوایز نفیسی نیز اختصاص می‏یابد.


وی تصریح کرد: این آزمون در 10 رشته حفظ جزء 30 ، جزء 30 و یک، جزء 30 و یک و دو، جزء یک تا پنج، جزء یک تا10، جزء یک تا 15، جزء یک تا20، حفظ کل، حفظ 150 موضوع و 300 موضوع برگزار شد.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان افزود: این آزمون به صورت هم‏زمان در دو محل کانون معراج شهرستان دامغان و اداره زندان‏های این شهرستان برگزار شد و استقبال قرآن‏دوستان از آن بسیار خوب بود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان،نجفی‏عمران همچنین بر لزوم توجه بیشتر به فرهنگ قرآنی در خانواده‏ها تاکید کرد و افزود: جامعه اسلامی ما امروز به فرهنگ قرآن و نهادینه‏شدن تعالیم الهی در خانواده‏ها نیاز دارد و باید به این مسئله پرداخته شود.


وی ادامه داد: قرآن کریم دستور زندگی بشر است و همه باید بکوشند تا با عمل به کلام الهی، گام‏های بلندی در راستای خودسازی خود و آبادانی جامعه خویش بردارند.


پایان پیام/.
 

کد خبر 348186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha