خانواده ها آشنایی با کتاب را از کودکی در فرزندان خود نهادینه کنند

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد، در بازدید از نمایشگاه کتاب استان یزد، اظهار داشت: خانواده ها باید از کودکی فرهنگ کتاب و مطالعه را در فرزندان خود نهادینه سازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی، استاندار یزد، صبح امروز در بازدید از ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد، با اشاره به پیشینه قوی فرهنگی استان یزد گفت: خانواده های یزدی باید در جهت حفظ این فرهنگ غنی گرایش به کتاب و مطالعه را از کودکی در دوران فرزندان خود نهادینه سازند.

 

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی ریشه فرهنگ را در جامعه محکم می کند، افزود: تلاش خواهیم کرد که در این دولت، کتاب جایگاه واقعی خود را در جامعه دست یابد و ریشه های فرهنگ در جامعه تقویت شود.

 

استاندار یزد، با اشاره به سرانه پایین کتابخوانی در استان، اضافه کرد: این امر به هیچ وجه شایسته استان یزد نیست و مسئولان استان باید به دنبال راهکارهایی جهت جذب مردم استان به کتاب و کتابخوانی باشند.

 

وی در عین حال، عدم ارائه آموزش در دوران کودکی، عدم انتشار کتاب ها متناسب با نیازهای جامعه، عدم جذابیت موضوع و حتی چاپ و جلد کتاب ها را از موارد مهمی دانست که باعث شده سرانه کتاب در شاخص پایینی قرار گیرد.

 

مبر محمدی، در پایان برگزاری چنین نمایشگاه هایی را مفید دانست و تصریح کرد: برای ارتقای سطح کمی و کیفی نمایشگاه های کتاب، لازم است که تمام دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان همکاری کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 348437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha