89 وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسیده است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت 89 وقف جدید طی سال جاری در این استان خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: از این میزان 72 وقف جدید ثبت سامانه جامع موقوفات استان شده است.
 

وی افزود: مابقی موقوفات جدید نیز به دلایلی از قبیل کمبود مدارک و یا وجود دیگر مشکلات، تا 25 اسفند ماه ثبت سامانه می شوند.
 

وی ارزش ریالی این موقوفات را بالغ بر 20 میلیارد ریال ذکر کرد.
 

حجت الاسلام صفری تصریح کرد: از مجموع موقوفات امسال 25 وقف در بجنورد، 18 وقف در شیروان، 18 وقف در اسفراین، 12 وقف در جاجرم، 9 وقف در مانه و سملقان و 5 وقف در فاروج بوده است.
 

وی با اشاره به افزایش نیات فرهنگی در میان موقوفات جدید، تصریح کرد: آموزش قرآن، ساخت مسجد و حسینیه، ازدواج جوانان، هزینه کرد برای حوزه های علمیه و اطعام و عزاداری امام حسین (ع) مهمترین نیات واقفین در سال جاری را تشکیل می دهد.
 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: با ثبت این میزان موقوفات جدید، مجموع موقوفات استان به 4 هزار و 359 موقوفه و 8 هزار و 690 رقبه افزایش می یابد.
 

پایان پیام/ 

کد خبر 348506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha