توزیع 70 هزار اصله نهال در شهر اصفهان/کاشت نهال به یاد شهدا

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل سازمان پارک های و فضای سبز شهرداری اصفهان، از توزیع 70 هزار اصله نهال در شهر اصفهان همزمان با هفته درختکاری توسط شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان،‌ دکتر احمدسلیمانی پور، مدیر عامل سازمان پارک های و فضای سبز شهرداری اصفهان، امروز(11 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران اصفهان، به فعالیت های فضای سبز شهرداری اشاره کرد و گفت: امسال 70 هزار نهال برای غرس به مناسبت روز و هفته درختکاری توسط شهرداری تهیه شده که با افزایش تقاضای مردم شهرداری آمادگی همکاری دارد.

 

وی افزود: طرح درختکاری تلفنی به این مناسبت انجام می شود که شهروندان متقاضی کاشت درخت در منازل خود با تماس با شماره تلفن 137 می توانند تعداد درخت مورد نیاز خود را سفارش دهند و شهرداری درب منزل آنها درخت مورد نیاز را تحویل می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه نهادها و سازمان های مردم نهاد برای کاشت درخت در مناطق و مکان های مختلف اعلام آمادگی کرده اند و شهرداری با آنها همکاری دارد، تصریح کرد: تعدادی درخت به یاد شهدای اصفهان در امکان مختلف جانمایی شده و غرس می شود.

 

سرانه فضای سبز اصفهان به 29 متر مربع می رسد

 

سلیمانی پور، با بیان اینکه 5 هزار هکتار فضای سبز در استان اصفهان تحت نظر شهرداری دایر است، عنوان کرد: سرانه فضای سبز اصفهان برای هر شهروند بیش از 26 متر مربع است که تا پایان برنامه سال 95 باید به 29 متر مربع برسد.

 

وی هزینه نگهداری فضای سبز اصفهان را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: در بودجه سال 93 برای فضای سبز اصفهان 385 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

 

ایجاد کلینیک مشاوره درخت و گیاه

 

وی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی در سازمان فضای سبز شهرداری انجام می شود، اذعان داشت: این فعالیت ها به رشد و توسعه فضای سبز و رفع مشکلات این عرصه بسیار کمک می کند.


مدیر عامل سازمان پارک های و فضای سبز شهرداری اصفهان، خاطر نشان کرد: کلینیک مشاوره درختکاری و گیاهان در شهرداری ایجاد شده که مشاوره به مردم برای درختکاری و فضای سبز ارائه می کند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 348643

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha