اتمام ساخت یک مسجد در ورزقان

رئیس شورای شهر قم با اشاره به تفاهم نامه امضا شده با کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان در خصوص ساخت 10 مسجد گفت:تا کنون ساخت یک مسجد به پایان رسیده، 6 مسجد در مرحله سقف و 3 مسجد در حال ریختن فوندانسیون است

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام سیدمحمد آتش زر رئیس شورای شهر قم امروز (11 اسفند) در همایش مهر خوبان که در تجلیل از مردم نیکوکار شهر قم در بازسازی شهر زلزله‌زده ورزقان و احداث 10 مسجد در این منطقه در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد عنوان کرد: همه مسائل کشور ایران به دلیل حرکت استقلال‌خواهانه که در دنیا دارد زیر ذره‌بین جهان است.


حجت‌الاسلام آتش‌زر با اشاره به این که حوادث غیرمترقبه و بحران ها در ایران بسیار زیاد است گفت: خانه‌های تمامی مردم زلزله‌زده ورزقان و هریس بعد از یک سال و نیم به صورت مجدد ساخته شد و در هیچ کجای دنیا دیده نشده است که مناطق زلزله‌زده در یک سال بهبود یابد.


وی با بیان این که دشمن در هر فرصتی منتظر ضربه زدن به ایران است افزود: زمانی که در ورزقان زلزله صورت گرفت تبلیغات زیادی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت مبنی بر این که ایران هیچ کمکی به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی نکرده است.
رئیس شورای شهر قم با اشاره به این که در قم اولین جلسه با محوریت نمایندگی مردم قم در مجلس، شکل گرفت گفت: در این جلسه مقرر شد که یک ستاد مردمی تشکیل شود و عهده دار جمع آوری کمک های مردمی در جهت بازسازی مناطق زلزله زده شود.


وی با بیان این که کمک های مردمی از همان روزهای اولیه زلزله ورزقان از سوی مردم قم صورت می گرفت اذعان داشت: شورای اسلامی شهر که نهاد مردمی است در شهر قم یک روز همیاری اعلام کرد که 270 میلیون تومان در آن روز جمع آوری شد.
حجت‌الاسلام آتش‌زر با اشاره به این که استان قم در نظر داشت که کمک های مردمی صرف خدمات عمومی از جمله مدرسه و مراکز بهداشتی شود عنوان کرد: از آنجا که دولت متولی ساخت مدارس و مراکز بهداشتی شده بود، تنها جایی که نیاز به متولی داشت مساجد بود.


رئیس شورای شهر قم اظهار داشت: در نهایت یک تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان در خصوص ساخت 10 مسجد امضاء شد و بازسازی این مساجد در حالی است که خانه های همه مردم ورزقان ساخته شده است.


حجت‌الاسلام آتش‌زر افزود: قرار بر این شد که 500 میلیون تومان از ستاد مردمی استان قم و 500 میلیون تومان کمیته امداد آذربایجان شرقی به ساخت مساجد اختصاص دهند.


رئیس شورای شهر قم با اشاره به این که تا کنون ساخت یک مسجد به پایان رسیده است گفت: از 10 مسجد مصوب، 6 مسجد در مرحله سقف و 3 مسجد در حال ریختن فوندانسیون هستند.


وی با بیان این که تا کنون حدود 340 میلیون تومان جهت ساخت مساجد این مناطق جمع‌آوری شده است تصریح کرد: تمام پولی که جمع آوری شده است صرف ساخت مساجد شده است که امیدواریم در این خصوص مساعدت هایی از طرف مردم قم صورت گیرد.
حجت‌الاسلام آتش‌زر در پایان اظهار داشت: بحران‌ها و بلایا هیچ وقت خبر نمی‌دهند و باید بر اساس عقل عمل کرد تا در بحران‌ها بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 348702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha