توزیع 20 هزار اصله نهال رایگان در رشت

خبرگزاری شبستان: شهردار رشت با اشاره به اینکه 10 تا 16 اسفند هفته‌ای بدون قطع درخت در رشت را داریم، گفت: همزمان با روز درختکاری، 20 هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان در میادین اصلی شهر توزیع می‌شود.

محمد ابراهیم خلیلی، شهردار رشت به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهر رشت و برخورداری این منطقه از طبیعتی زیبا، کم نظیر و چشم نواز، شهرداری رشت در نظر دارد تا با نام‌گذاری هفته جاری به عنوان هفته‌ای بدون قطع درخت گام‌هایی آغازین در مسیر ارتقای فرهنگ حفظ و نگهداری فضای سبز شهری بردارد.

 

وی با اشاره به ماده یک لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهر، تاکید کرد: افزایش فضای سبز در سطح شهر، به عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت مدیریت شهری رشت است.

 

خلیلی تصریح کرد: امیدواریم برگزاری هفته‌ای بدون قطع درخت در تقویم مدیریتی شهر رشت به عنوان آیینی سالانه ثبت شده و مورد توجه عمومی قرار گرفته و با سرعت بیشتری پیگیری شود.

 

شهردار رشت خاطرنشان کرد: شهرداری رشت در تلاش است با همکاری سایر نهادهای ذیربط، با اقدامات کارشناسی و تخصصی، نسبت به کاشت درختان حاصل‌خیز و سازگار با شرایط اقلیمی مبادرت کرده تا نوار سبز شهری که علاوه بر زیباسازی سیمای شهر در پالایش هوا و مطبوعیت محیط زندگی شهری نقش انکار ناپذیری دارد، نمادی برای شهروندان و جاذبه‌ای برای گردشگران باشد.

 

وی اظهار کرد: کاشت پنج هزار اصله نهال در مناطق پنج گانه سطح شهر و توزیع 20 هزار اصله نهال رایگان در میادین اصلی شهر از اهم برنامه‌های شهرداری رشت در هفته درختکاری است.

 

خلیلی اذعان کرد: شهرداری رشت با توجه به موازین و اختیارات مدیریتی خود با جدیت بیشتری نسبت به ممنوعیت قطع درختان در حریم شهر اقدام می‌کند.
 

پایان پیام/

کد خبر 348784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha