افزایش 34 درصدی کمکهای مردمی به کمیته امداد خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از جمع آوری 14 میلیارد و 691 میلیون تومان کمک مردمی طی 11 ماهه سال جاری خبرداد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سید جواد رضوی امروز (12 اسفند) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه از آمادگی یکهزار و 235 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی همزمان با 14 الی 16 اسفند جاری در قالب جشن نیکوکاری در استان خبرداد.


وی با اشاره به بیست و چهارمین سال برگزاری جشن نیکوکاری اظهار داشت: شعار امسال جشن نیکوکاری توانمندسازی خانواده ها با حضور پرنشاط نیکوکاران است.


مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه جشن نیکوکاری از 14 الی 16 اسفند ماه سال جاری در استان اجرا می شود، افزود: این جشن همزمان با 14 اسفند در سطح مدارس، 15 اسفند در سطح مساجد و میادین و 16 اسفند در مصلی نماز جمعه برگزار می شود.


وی از وجود یکهزار و 235 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی همزمان با برگزاری جشن نیکوکاری در سطح استان خبرداد و افزود: از این تعداد یکهزار و 185 پایگاه ثابت و 50 پایگاه سیار است که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.


وی با بیان اینکه یکهزار و 670 نیرو در برگزاری و برپایی این جشن با این نهاد همکاری می کنند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، افزایش سطح مشارکت مردم در فرایند خدمت رسانی به محرومین، معرفی ظرفیت های جدید جهت تحقق نیات خیرخواهانه نیکوکاران از مهمترین اهداف این جشن است.


رضوی از جمع آوری 14 میلیارد و 691 میلیون تومان کمک مردمی در قالب زکات، صدقات و ... طی 11 ماهه سال جاری خبرداد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.
 

وی خاطرنشان کرد: حساب 0102102891005بانک صادرات شعبه مرکزی بیرجند به منظور دریافت کمک ها مردمی در جشن نیکوکاری پیش بینی شده است.


جذب 1744 نیکوکار و امدادیار توسط مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی نیز دراین نشست از جذب یکهزار و 744 نیکوکار و امدادیار توسط مراکز نیوکاری استان تاکنون خبرداد و اظهار داشت: از ابتدای تاسیس مراکز نیکوکاری در خراسان جنوبی تاکنون 719 میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده است.


سید رضا حسینی با بیان اینکه این کمک های در 18 مرکز نیکوکاری استان بوده است، افزود: ازاین میزان 185 میلیون تومان به صورت نقدی بوده است.


وی از جذب و شناسایی یکهزار و 744 نیکوکار و امدادیار در سطح مراکز نیکوکاری استان خبرداد و افزود: از این تعداد 636 نفر نیکوکار و یکهزار و 588 نفر امدادیار هستند.


حسینی از افتتاح مرکز نیکوکاری در درح همزمان با 16 اسفند ماه جاری خبرداد و افزود: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی به 19 مرکز افزایش پیدا می کند.


وی با بیان اینکه 12 درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: 127 هزار و 397 خانواده مشترک صدقات در استان وجود دارند.


پایان پیام/
 

کد خبر 349036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha