اجرای بیش از 6هزار طرح اشتغالزایی کمیته امداد در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان، از اجرایی شدن 6 هزار و 465 طرح اشتغالزایی کمیته امداد با اعتبار 330 میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، محسن مسعودیان راد، مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان، (12 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اطلاع رسانی به موقع مطبوعات استان در امر امور محرومیت زدایی و خدمت به محرومان قطعاً نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت استان داشته و خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: خبرنگاران یک رسالت بسیار سنگین یعنی تبلیغ، اطلاع رسانی، آگاهی بخش، توانمندسازی فکری، ایجاد بستر گفتمان فکری، مقدمات توسعه و رشد، شکوفایی و بالندگی استان را برعهده دارند.

 

وی با تبریک سالگرد تاسیس نهاد پر خیر و برکت کمیته امداد، افزود: کمیته امداد یادگار جاودان امام خمینی(ره) است و بعد از گذشت 35 سال این افتخار را دارد که نام مقدس امام(ره) در تارک این نهاد خیر و برکت بدرخشد و این برای همه امدادگران از این جهت افتخار به شمار می رود و جهت دیگر فعالیت های آن از فرهنگ قرآنی شکل می گیرد.

 

مدیر کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: امدادگران کمیته امداد باید قداست کارشان را حفظ و گسترش دهند و در این امر کوشاتر و فعال تر عمل کنند.

 

وی با تبریک آغاز هفته احسان و نیکوکاری، عنوان کرد: امسال هفته احسان و نیکوکاری با شعار توانمندسازی خانوادها با حضور پر نشاط نیکوکاران برگزار می شود و امیدوارم این برنامه ها و نشست هایی این چنینی از جمله جشنواره نیکوکاری دستاوردهای خوبی برای محرومان جامعه داشته باشد.

 

مسعودیان راد، با بیان اینکه کمیته امداد نقش مهمی در آهنگ ولایت مداری که در روز اول عید نوروز از سوی مقام معظم رهبری مطرح می شود، دارد، تصریح کرد: امسال مقام معظم رهبری جهاد اقتصادی را مطرح کردند که در این زمینه کمیته امداد با اجرای برنامه های متنوع فعالیت های خود را به سوی جهاد اقتصادی سوق داد.

 

وی اذعان داشت: اقتصاد مقاومتی بر توسعه درون زا تکیه دارد و همچنین بر منابع و پتانسیل ها داخلی و محیطی استوار می باشد و قطعاً کمیته امداد می تواند نقش بسیار مهمی را ر این زمینه ایفا کند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: توجه و پیاده سازی سیاست راهبری مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته و بیشتر قرار می گیرد.

 

وی ابراز کرد: با توجه به وجود استعدادهای بالقوه در خانواده های محروم، کمیته امداد در جهت توانمندسازی مددجویان با استفاده از این مولفه می تواند اقتصادی پویا و فعال در جامعه شکل دهد.

 

 وی با بیام اینکه اقتصاد خانواده در کنار اقتصاد کلان می تواند سهم قابل توجهی در تولیدات و تولید ناخالص داخلی داشته باشد، اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد تکیه بر استعدادهای بالقوه مددجویان است.

 

مسعودیان راد، با بیان اینکه فعالیت های کمیته امداد بالغ بر 45 سرفصل است، یاد آور شد: توانمندسازی مددجویان و افراد نیازمند بخش محوری فعالیت کمیته امداد است و طی یکی و دو سال اخیر به خوبی این سیاست پیاده شده و در سال جاری استمرار دارد.

 

وی افزود: اگر چه اعتبارات اختصاص یافته مربوط به مشاغل خانگی و خرد مانند سال گذشته نبود اما علی رغم آن سال خوبی را پشت سر گذاشتیم و در بین دستگاه در بخش اشتغال رتبه برتر و نقش اثر گذار ایفا کردیم.

 

این مقام مسئول، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون شش هزار و 465 طرح اشتغالزایی با اعتبار 330 میلیارد ریال اجرایی شده که 910 طرح کاریابی شامل معرفی به شرکت ها و کارخانجات بود.

 

وی بیان داشت: برابر مستندات سال 93 اعتبارات سرشاری در زمینه مشاغل خانگی، اشتغال، آموزش خانواده ها و توانمندسازی خانواده خواهیم داشت.

 

مدیر کمیته امداد استان، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 11 هزار نفر آموزش های لازم فرا گرفتند و امداد در بخش آموزش و اشتغال به دنبال این است که نیازهای جدید افراد محروم را پاسخگو باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد تفکر کارآفرینی در بین جوانان پویا و فعال کرده، گفت: اکنون در جامعه با یک پدیده جدید و خطر آفرین جمعیت بالای تحصیل کرده اما بیکار مواجه هستیم که باید برای ساماندهی آنان تدابیری اندیشیده شود؛ کمیته امداد در این مورد اقداماتی را انجام داده و اولین اقدام برگزاری چندین اردوی دانشجوی با هدف کارآفرینی بود. 

 

پایان پیام/

کد خبر 349057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha