تعمیم هنر و آموزه های اسلامی نقطه قوت هنر در ایران است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اظهار داشت: تعمیم هنر و آموزه های اسلامی، دینی و انقلابی نقطه قوت هنر در کشور ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امروز(12 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: هنر ابزار مناسبی برای انتقال مفاهیم است که در کشور ایران از این ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش های انقلابی و دینی استفاده می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت هنر در ایران، افزود: تعمیم هنر و آموزه های اسلامی، دینی و انقلابی نقطه قوت هنر در کشور ایران است که هنر و آموزه های اسلامی در نقطه ثقلی کمک به انتقال مفاهیم اسلامی می کنند.

 

وی ادامه داد: در بعضی از کشورها از هنر استفاده های منفی و برای انتقال تفکرات منفی استفاده می کنند که این موضوع با توجه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر مفاهیم دینی و صحیح به کار می رود.

 

حجت الاسلام قطبی، با بیان اینکه اولین هفته فرهنگی اشراق در اصفهان برگزار می شود، تصریح کرد: در این هفته آثار هنری طلاب حوزه های علمیه اصفهان به نمایش گذاشته می شود که همزمان این برنامه در استان های دیگر و کشورهای دیگر صورت می گیرد.

 

وی آشنایی گروه های مختلف مردم با عملکرد طلاب در حوزه هنر شناسایی و رشد استعدادهای هنری طلاب را دو دستاورد مهم برگزاری جشنواره و هفته فرهنگی اشراق دانست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، افزود: هنر در بخش های مختلف همانند مساجد، امامزاده ها، طراحی جا نمازها و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار گرفته است و موضوعات و اماکن دینی از هنر بی بهره نیستند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 349062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha