اختصاص533 میلیارد ریال هزینه برای حوزه اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: درفرآیند اشتغال و خودکفایی، علی رغم تمام مشکلات مالی و اقتصادی حدود 533 میلیارد ریال برای حوزه اشتغال هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی اصغر حاجی نقی ظهر امروز(12 اسفند) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان بهمن ماه 435میلیارد ریال اعتبار از محل قرض الحسنه بانک ها و 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته امداد استان باعث اجرای 5831 طرح شده است.


وی ادامه داد: 599 مورد کاریابی از محل اعتبارات امداد و 196 مورد با مؤسسات بیرونی که جمعاً هزار و 795 مورد کاریابی داشته ایم.


حاجی نقی با اشاره به ویژگی های امروز جامعه و شرایطی که در آن قرار داریم، گفت: حمایت از نیازمندان یک ضرورت است و امروز شاهد اقدامات خصمانه تمام کشورهای استکباری هستیم که معیشت مردم را نشانه گرفته اند.


وی افزود: شبکه های نیکوکاری به منظور شناسایی نیازمندان و خیرین هر منطقه با هدف ایجاد یک رابطه کارآمد بین این دو گروه و ترویج فرهنگ عمومی کار و پیدا کردن ظرفیت ها در بین جوان ها و هم چنین فعالسازی این فرهنگ در خانواده ها همزمان با 17 اسفند سالروز تاسیس سی و پنجمین کمیته امداد ایجاد می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی  با بیان اینکه در حال حاضر خراسان رضوی دارای بالاترین رقم مددجو در سطح کشور است، گفت:70 درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد در خراسان رضوی از نعمت داشتن سرپرست محروم هستند.


وی در ادامه همچنین با بیان اینکه بالغ بر 5 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی هستند، افزود: همچنین20 هزار دانش آموزان تحت پوشش این نهاد هستند.

 

حاجی نقی با اشاره به دختران در شرایط ازدواج تحت پوشش کمیته امداد افزود: 47 هزار دختر تحت حمایت این نهاد در شرایط ازدواج هستند که تا پایان سال جاری 7 هزار نفر جهیزیه دریافت می کنند که بخشی از دختران ساکن روستاها هستند.

 
وی از حمایت 17 هزار یتیم زیر 18 سال خبر داد و افزود: تا 9 ماهه امسال نزدیک به 10 میلیارد تومان به حساب این ایتام واریز شده است که حدود هزار و 800 یتیم بدون حامی داریم.


وی با اشاره به نزدیک شدن برگزاری جشن نیکوکاری افزود: با توجه به اینکه این جشن هر ساله در روزهای پایانی سال برگزار می شود امیدواریم که از این فرصت درآمدهای کسب شده بخشی از مشکلات نیازمندان را برطرف کند و هم تلنگری باشد برای افراد مرفه که افرادی در کنارشان هستند که از نعمات زیادی محرومند و احساس شود افراد سعی کنند با نگاه دیگردوستی یک تلاش مؤثری انجام بدهند هم آرامش را برای نیازمندان به ارمغان بیاورند.


حاجی نقی گفت: درسال گذشته 24 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد که خراسان رضوی بعد از تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داد که امسال نیز جشن نیکوکاری با هدف گذاری های معین شده پیش بینی می شود که این کمک ها به بیش از 30 میلیارد ریال برسد.


وی با بیان اینکه هزار و 781 پایگاه برگزاری جشن نیکوکاری پیش رو تدارک دیده شده  است، گفت: از تعداد پایگاه های مذکور هزار و 366 در مدارس، 402 مورد پایگاه های روستایی، 252 مورد اصناف و 32 مورد کارخانجات و ادارات هستند.


 

پایان پیام/

کد خبر 349109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha