عزت و توسعه فرهنگی را در ایام فاطمیه جستجو کنیم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی باتاکید براینکه آیین های عزاداری ایام فاطمیه باحفظ شئونات اسلامی انجام شود، گفت: باید عزت و توسعه فرهنگی خویش رادر ایام فاطمیه جستجو کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام محمود مرویان حسینی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز(13اسفند) در جمع اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) الگوی کاملی از اخلاق، فضیلت انسانی، تربیت فرزند، ولایتمداری، حضور بهنگام در میدان مسئولیت و بندگی خداوند و پاکدامنی و عصمت است.


وی با بیان اینکه ایام فاطمیه از 10 روز به پنج روز کاهش یافته اما باشکوه تر برگزار شود، افزود:‌ بیان سبک زندگی فاطمی باعث فضیلت بخشی بیشتر به جامعه اسلامی می‌شود چرا که ایام فاطمیه باعث کمال و عزت دلدادگان اهل بیت است بنابراین محافل و مراسم عزاداری اهل بیت عرصه همگرایی اجتماعی، درس آموزی دینی و افزایش حس و شور معنوی در گروه های مختلف جامعه می‌شود.


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه آیین های عزاداری ایام فاطمیه باید با حفظ شئونات اسلامی انجام شود، بیان داشت: باید عزت و توسعه فرهنگی خویش را در ایام فاطمیه جستجو کنیم.

 

حجت‌الاسلام مرویان با اشاره به نقش مهم ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مختلف مذهبی گفت:‌ برگزاری پرشکوه مراسم اجتماع عظیم فاطمی در سالگرد شهادت آن حضرت باعث افتخار همه دلدادگان اهل بیت (ع) و بهره برداری بیشتر از سبک زندگی فاطمی است.

 
وی با اشاره به نقش مهم مساجد و هیئات در مناسبت ها ی مختلف مذهبی افزود:‌ راهبردهایی مثل فرهنگ سازی و تعظیم شعائردینی پیراسته از خرافات و تفرقه افکنی مذهبی از نکاتی است که ستاد ساماندهی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ارتباط برپایی ایستگاه های صلواتی با مساجد گفت:‌ اگر این ایستگاه ها در حاشیه مساجد واقع شوند باعث بهبود خدمات و ارتقای کیفیت کارکرد آنها می‌شود.


حجت‌الاسلام مرویان حسینی با اشاره به این مطلب که حضرت زهرا(س) نمونه ای بی بدیل از فضایل اخلاقی و دینداری در تاریخ بشریت بودند، افزود: خصوصیات بارز حضرت فاطمه زهرا (س) خود یک کلاس همه جانبه تربیت دینی است.


وی ادامه داد:‌ بیان عبادت های خاص آن حضرت، نشر فضائل اخلاقی و تفسیر آموزه های قرآنی و معارف نبوی، عفت و حیای ایشان، ولایت پذیری، اثرپذیری اجتماعی ایشان و تربیت مادرانه ممتاز آن بانوی بزرگ اسلام از مسائل مهمی است که باید در جلسات خود سیره این بانوی بزرگوار را نشر دهیم.


مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان رضوی با اشاره به غیرت، شجاعت دینی و عزت نفسی که آن حضرت به فرزندان خود آموختند، گفت:‌ بیان این نکات تربیتی مهم می تواند چراغ راهی در مسیر هدایت جامعه ما به سوی تربیت دینی باشد چرا که حضرت فاطمه زهرا (س) هم در صحنه خانواده و هم اجتماع برای مردان و زنان ما الگو بودند.

 

پایان پیام/

کد خبر 349354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha