تعمیق بخشی به نوع نگاه و تفکر دینی مخاطبان اولویت کانون هاباشد

خبرگزاری شبستان:مدیر مسئول کانون منتظران قائم(عج) بهشهرگفت: تعمیق بخشی به نوع نگاه و تفکر دینی مخاطبان کانون های مساجد پیرامون موضوع دشمن شناسی وراهکارهای مبارزه با آن از دیدگاه اسلام اولویت کانون ها باشد.

حسن رضایی، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری منتظران قائم(عج) بهشهر امروز(13اسفند) در گفتگو با خبرنگار شبستان به مناسبت بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد خاطر نشان کرد: تعمیق بخشی به نوع نگاه و تفکر دینی مخاطبان کانون های فرهنگی و هنری مساجد پیرامون موضوع دشمن شناسی و راهکارهای مبارزه با آن از دیدگاه اسلام مهمترین اولویت کاری کانون های مساجد مازندران باشد.

وی افزود: مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد با سوق دادن برنامه های کانون به سوی تعمیق بخشی و غنی سازی در راستای اعتلای اهداف نظام و اسلام می توانند گام های ارزشمندی را در مبارزه با هرگونه انحرافات جانبی جوانان و نوجوانان داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه کتابخانه های احداث شده در جوار مساجد کمک شایانی در جذب جوانان و نوجوانان دارد، عنوان کرد: این کتابخانه ها باید مجهز به تمامی موارد موضوعی کتب شاخص و مورد علاقه جوانان باشند تا بتوانند گامی در راستای جذب جوانان مسجدی به سوی کانون های مساجد باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری منتظران قائم(عج) بهشهر خاطرنشان کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون برنامه های هدفمندی در راستای اعتلای اهداف نظام و دین داشته اند لذا بایستی هر روز که می گذرد و تمدن جدیدتر می شود مساجد هم همراه با موازین اسلامی رنگ و رونق خاص خود را بگیرد تا جوانان امروز انقلاب؛ با این دستاوردها بیشتر آشنا شوند.

رضایی در ادامه با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص هدفمندی کارکردهای فرهنگی و مذهبی مساجد در کانون های فرهنگی و هنری تصریح کرد: باید با برنامه ریزی های مدون و چاره ساز راههای حضور جوانان و نوجوانان را به این اماکن مقدس راحت تر و بیشتر کنیم.

وی آشنایی بیشتر ائمه جماعات با اهداف و برنامه های فرهنگی هنری کانون ها را موثر و مهم اعلام و خاطر نشان کرد: ائمه جماعات می توانند با مجهز کردن خود به مسائل و تکنولوژی روز دنیا زمینه ورود این قشر از جامعه را فراهم کنند.

رضایی در پایان با اشاره به اقتصاد مقاومتی مساجد در خصوص کانون های فرهنگی و هنری و مساجد به عنوان مظهر آمیختگی دنیا و آخرت عنوان کرد: این مهم باید از طریق گفتمان های دینی و مذهبی و گریزی به مسائل اقتصادی و اجتماعی بیان شود و مطمئنا مردم ما تشنه اینگونه مباحث هستند لذا باید با آگاهی لازم و مفید در این عرصه ورود پیدا کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 349356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha