شهید مطهری، تابلویی شفاف از سیمای معلم در منطق وحی و دین است

امام جمعه مشهد با اشاره به نقش و جایگاه معلم در منطق وحی و دین گفت: شهید مطهری تابلویی شفاف از سیمای معلم در منطق وحی و دین است و بسیاری از فضائل و خصوصیات ارزشمند اسلام در این شهید والا مقام نهفته بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، شب گذشته (10 اردیبهشت) در جمع 800 نفر از فرماندهان سپاه امام رضا (ع) و مسئولان نمایندگی ولی فقیه و مربیان آموزش های عقیدتی، سیاسی و نظامی در رده های سپاه مستقر در مشهد مقدس در بیت امام جمعه مشهد با اشاره به نقش تربیتی شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری علاوه برآموزش، با دانشجویان و طلاب بعد از کلاس ارتباط داشت و خط فکری انتقال یافته در سر کلاس درسش را پیگیری می کرد.

وی به مسئله آموزش در دنیای سکولار و مدرنیته اشاره کرد و گفت: در تفکر سکولار، معلم هیچ مسئولیتی در نتیجه انتقال و پاسداری از اصول انتقال یافته ندارد و دارای رسالت نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام آموزشی مدرنیسم از کشورهای لائیک غربی به کشورهای جهان سوم در طول تاریخ منتقل شد، اذعان داشت: نظام آموزش بر اساس نسخه یک تشکیلات بین المللی برای دنیا پیچیده می شود و نقش معلم در انتقال آموزش خلاصه می شود.

وی انتقال دانستنی ها و پاسداری از دانش های انتقال یافته را وظیفه معلم در منطق وحی برشمرد و عنوان کرد: با انجام این امور جریان معنوی بین معلم و متعلم قطع نمی شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه گاهی آموزش ها و نصایح هم بر افراد سنگدل کارساز نیست، اتفاقات کربلای معلی را یادآور شد و اظهار داشت: امام حسین (ع) نتوانست با بیان کامل خود بر انسان های سنگدل تاثیرگذار باشد.

وی به جریان انحرافی مقابل پیامبر (ص) اشاره کرد و تصریح کرد: در این میدان حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان پایه گذار سیاست جذب اندیشه و عواطف و سیدالشهدا(ع) نقش آفرینی کردند و در مقابل جریان مهاجم ایستادند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: این سیاست بانوی بزرگوار باعث شد جریان امامت الهی به صورت یک مسئله سیاسی مرتبط با وحی در عمق دل ها جای گیرد.

به گزارش روابط عمومی سپام امام رضا(ع) خراسان رضوی، امام جمعه مشهد نقش سپاه را در تربیت نیروهای انقلابی مهم ارزیابی کرد و خطاب به فرماندهان سپاه افزود: شما با شناخت عمیق نسیم های انحرافی و آفت ها را شناسایی و به صورت پدافندی عمل کنید.

وی به جریانات به وجود آمده در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: مطمئن باشید که امروز ما با کسی تعارف نداریم و در مقابل غبار فتنه که عمود خیمه انقلاب که همان ولایت فقیه و مقام معظم رهبری را هدف قرار داده می ایستیم.  

 پایان پیام/

کد خبر 34937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha