توزیع 380هزار اصله نهال رایگان به مناسبت هفته درختکاری درخراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی از توزیع 380 هزار اصله نهال رایگان به مناسبت هفته درختکاری در استان خبر داد و گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی 34 پروژه در استان افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حبیب‌الله شریفی امروز(13 اسفند) در نشست خبری با اصحابه رسانه اظهار داشت: شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که از پنج شنبه 15 اسفند با روز درختکاری آغاز می شود، «منابع طبیعی با مردم برای مردم» است.


وی با بیان اینکه منابع طبیعی بسترساز توسعه پایدار در بخش کشاورزی است، افزود: منابع طبیعی نقش بسزایی در تحقق حماسه اقتصادی دارد و اقتصاد مقاوتی همت مردم و مسئولان را می‌طلبد.


مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: با مردم بودن به این معناست که دولت بدون حضور مردم نمی‌تواند کاری انجام دهد و برای مردم یعنی همه کارهای در زمینه اشتغال و توانمندسازی روستاها و اجرای پروژه ترسیب کربن و غیره همه برای مردم بوده است.


شریفی از توزیع 380 هزار اصله نهال رایگان به مناسبت هفته درختکاری در استان خبر داد و تصریح کرد: این نهال ها از گونه های غیرمثمر شامل کاج، سرو خمره ای، سرو سبز، بادام، زبان گنجشگ، سنجد، زیتون تلخ، اقاقیا، اکالیپتوس و آسمان دار است.


وی تاکید کرد: امسال در روز شهید (22 اسفند) 2 هزار نهال به نام شهدا در سطح استان غرس می‌شود.


مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه سه مرکز تولید نهال در استان وجود دارد، افزود: مساحت این نهالستان‌ها 57 هکتار است که دو مرکز آن در بیرجند و یک مرکز نهال در درمیان قرار دارد.


شریفی با اشاره به اینکه در هفته منابع طبیعی 34 پروژه افتتاح می‌شود، بیان داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر یک‌ میلیارد و 700 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.


وی 670 میلیون تومان از اعتبار این پروژه‌ها را تسهیلات و مابقی را از اعتبارات ملی و استانی دانست و ادامه داد: چهار پروژه آبخیزداری، چهار پروژه جنگل داری و توسعه آن، 11 پروژه در بیابان، هشت پروژه مرتع، پروژه RFDL در سرایان و ساختمان اداری در فردوس از جمله پروژه‌های افتتاحی در هفته منابع طبیعی است.


مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه هشت پارک‌ جنگلی در استان وجود دارد، گفت: مساحت این پارک‌ها 280 هکتار است که سال گذشته 27 هکتار آن به شهرداری بیرجند واگذار شده است.


شریفی دیدار با ائمه جمعه استان، نشست با مدیران ارشد و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، حضور در اماکن متبرکه، مراسم نهال‌کاری توسط دانش‌آموزان، دیدار با قضات دادگستری، غباروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده آن‌ها، اهدای خون توسط همکاران، مانور یگان محافظت، گردهمایی همیاران طبیعت، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه، مسابقه نقاشی و برگزاری مسابقات ورزشی را از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی در استان برشمرد.


پایان پیام/

 

کد خبر 349407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha