بهره گیری از تکنولوژی در کانون‌ های مساجد ضرورتی اجتناب ناپذیر

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مساجد نقش مهمی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن دارند، گفت:بهره گیری از تکنولوژی درکانون‌های مساجد با توجه به هجمه دشمن ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

حجت السلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک فرا رسیدن (18 اسفند) سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به ظرفیت مساجد در زمینه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن اظهار کرد: مساجد دارای کارکردهای مختلف و متنوعی هستند که باید باتوجه به شرایط ازظرفیت‌های مساجد استفاده کرد.


وی افزود: امروزه مساجد و کانون‌ها باید با برنامه‌های پرمحتوا وجذاب که پاسخگوی فکر و روحیه جوانان باشد در مقابل هجمه‌های دشمنان بایستند که بدون شک استفاده از تکنولوژی روز در این امر، ضرورتی اجتناب ناپذیر است چرا که دشمنان نیز با همین حربه وارد عرصه شده‌اند.


حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به کیفیت برنامه‌های کانون‌های مساجد گفت: فعالیت کانون‌ها با توجه به امکانات موجود مساعد است اما نیاز جامعه بیش ازاین فعالیت را اقتضا می‌کند که امیدواریم مسئولان و مردم توجه بهتری داشته باشند.


وی اذعان کرد: جوانان دارای قلب پاک و بی‌آلایشی هستند و آنچه اصحاب مساجد باید در نظر داشته باشند این است که اصل کارشان را بر جذب همه اقشار، حتی کسانی که شاید ظاهری آنچنان مقبول نداشته باشند بگذارند نه اینکه با نگاه منفی و برخورد نابجا ونسنجیده باعث کم رغبتی جوانان به مسجد شوند.


معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان به گرایش خانواده‌ها وجوانان به مسجد اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم خانواده‌های مختلف به مسجد و برنامه‌های آن تمایل داشته باشند باید برنامه‌هایمان متنوع و پاسخگوی همه اقشار باشد و منحصر به برنامه‌های مذهبی صرف نشود.

 

وی اضافه کرد: باید با استفاده از عناصر دیگر وعجین کردن برنامه‌های هنری، ورزشی و ... با برنامه‎های مذهبی زمینه حضور خانواده‎ها و جوانان را در مسجد فراهم آوریم.


حجت الاسلام گلمیرزاده تصریح کرد: برای اینکه حضور جوانان در مساجد پررنگ شود نحوه برخورد وارائه برنامه‌های با محتوای مطلوب وجذاب ازجمله مهمترین شیوه تقویت حضور جوانان در مساجد است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 349417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha