بیش از 290 کانون فرهنگی و هنری در جوار مساجد جنوب کرمان فعال است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان از فعالیت بیش از 290 کانون در جوار مساجد شهرها و روستاهای منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام مسعود راوند، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان در نشست خبری پیش از ظهر امروز(13 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: وجود کانون های فرهنگی و هنری در جوار مساجد باعث حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در مسجد شده است.

 

وی افزود: بیش از 290 کانون شهری و روستائی در جنوب کرمان فعال است که از این تعداد 47 کانون در سال جاری تأسیس شده است.

 

راوند بیان داشت: 230 کانون در روستاها فعالیت می کند که درصد قابل توجهی نسبت به تعداد کل کانون های این منطقه است و این مهم در راستای اهداف ستاد عالی و توجه به روستاها اتفاق افتاده است.

 

 

حجت الاسلام راوند گفت: در حال حاضر این کانون ها جمعیتی قریب 20 هزار نفر از جوانان و نوجوانان عضو و غیرعضو در محله ها و روستاها را پوشش می دهند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد با اشاره به سپردن برخی فعالیت ها به کانون های تخصصی گفت: 11 کانون تخصصی ایثار و شهادت، مهدویت، عفاف و حجاب، سمعی و بصری، ارزشیابی و نظارت، همایش و اردو ها، کتابخانه ها، قرآن، هنرهای نمایشی، آموزش و ورزش در این منطقه ایجاد شده است.

 

وی تخصصی شدن و تمرکز محوری در یک موضع را باعث دستاوردهای مهمی چون تربیت بیش از 30 حافظ قرآن در یک روستا، ساخت فیلم و راهیابی آن به جشنواره های مختلف و اجرای نمایش های پرمخاطب توسط کانون های تخصصی دانست.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان بیان داشت: طرح تربیتی چهره به چهره با ایجاد 50 حلقه تربیتی فعالیت های مختلفی انجام می دهد.

 

وی به برگزاری طرح ها و همایش های مختلف توسط این دبیرخانه پرداخت و گفت: در همه مناسبت های ملی و مذهبی این دبیرخانه همایش و یا نشست های موضوعی برگزار کرده و سیر مطالعه آثار شهید مطهری نیز به تازگی آغاز شده است.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 349483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha