همایش کار و سبک زندگی دینی در اراک برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همایش کار و سبک زندگی دینی (13 اسفند) در سالن اجتماعات زیتون اراک با حضور دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در این نشست علوم آموزشی، علمی، فرهنگی، دانشجویی و طلاب علوم دینی که با موضوع سبک کار و زندگی دینی در اراک برگزار شد، گفت: در حال حاضر یک هزار و 776 دانشجو در استان مرکزی تحت حمایت خدمات کمیته امداد هستند و از مساعدت ها و خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه 767 نفر از این تعداد پسر و سک هزار و 9 نفر دختر هستند، ادامه داد: از تعداد کل دانشجویان تحت پوشش 274 نفر در دانشگاه های دولتی و حوزه های علمیه، 746 نفر در پیام نور، 756 نفر آزاد و مابقی در سایر دانشگاه های علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطر نشان کرد: در طول سال جاری 5/1میلیارد تومان برای تحصیل این عزیزان هزینه شده است که 80 درصد این هزینه ها محقق و امید است 20 درصد باقی مانده نیز تا پایان سال جاری تحقق یابد.

 

ولیئی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: از مجموع کل دانشجویان تحت پوشش این نهاد در استان 18 نفر نخبه در بخش های ورزشی، قرآنی، علمی، ثبت اختراع و نویسندگی هستند.

 

این مقام مسئول با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از این همایش علمی گفت: 460 مقاله به دبیرخانه همایش کار و سبک زندگی دینی رسیده است.

 

وی هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ کار و تلاش دانست و افزود: یکی از اهداف کمیته امداد در حوزه توانمند سازی مددجویان ترویج فرهنگ کار و تلاش است.

 

ولیئی بیان کرد: در حوزه توانمند سازی در سه زمینه سیاست های کمیته امداد مشخص است که یک استراتژی توانمند سازی فکری، دیگزی توانمند سازی اشتغال و سوم توانمند سازی در حوزه سلامت است که با جدیت پیگیری می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در پایان بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش تاکید کرد و ادامه داد: شناسایی آسیب های فرهنگی و ارایه راهکارهای مفید در این زمینه ضروری و نیازمند تلاش همه جانبه است.

 

گفتنی است در پایان این همایش از 10 نفر از صاحبان مقالات برتر تقدیر شد و 3 مقاله نیز به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 349488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha