کانون های مساجد باید محل شکل گیری هنر و اندیشه متعهد باشند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قلعه گنج با تأکید بر نقش محوری مساجد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری باید محل شکل گیری هنر و اندیشه متعهد باشند و چون سد از هویت فرهنگی و اعتقادی در جنگ نرم محاظت کنند.

حجت الاسلام احمد نجنو، امام جمعه شهر قلعه گنج در جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جیرفت گفت: نقش اثرگذار مسجد در همه جریان های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و مسجد در همه بحران ها، پایگاه تربیت نیروهای مبارز و جانفشان انقلاب بوده است.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری باید محل شکل گیری هنر و اندیشه متعهد باشند و چون سد از هویت فرهنگی و اعتقادی در جنگ نرم محاظت کنند.

 

وی افزود: فرموده حضرت امام خمینی (ره) "مسجد سنگر است، سنگر ها را حفظ کنید" هم نقش مساجد و هم مسئولیت در قبال آن را مشخص می کند.

 

نماینده ولی فقیه در قلعه گنج، ایجاد کانون های فرهنگی و هنری در کنار مساجد را در حقیقت پایگاهی برای پرداختن به همه ابعاد مورد علاقه جوانان و نوجوانان مسجدی دوران حاضر دانست.

 

وی گفت: این کانون ها باید محل شکل گیری هنر و اندیشه متعهد باشند و در جنگ نرم دشمنان، چون سدی محافظ هویت فرهنگی و اعتقادی عمل کنند. 

 

امام جمعه قلعه گنج گفت: این شهرستان شرایط ویژه ای چون مسافت بسیار زیاد با مرکز استان و پراکندگی روستاها و بخش ها دارد؛ بنابراین نیازمند ایجاد کانون های بیشتر و تخصیص اعتبارات فرهنگی ویژه است.

 

حجت الاسلام نجنو بیان داشت: قلعه گنج 300 روستا دارد، که نسبت به تعداد مساجد، شمار کانون ها بسیار کم است.

 

وی خواستار تخصیص بودجه بیشتر، تجهیز و امکانات بهتر و آموزش نیروهای کانون ها شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 349494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha