برخورد قانونی با متصرفان و متخلفان محیط زیست در خراسان شمالی

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از برخورد قانونی با همه کسانی که به محیط زیست ضربه بزنند خبرداد و گفت: اجازه نمی دهیم کسی با تملک اراضی، ضرری به محیط زیست وارد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی امروز (14 اسفند) در مراسم جشن درختکاری که در محل پارک باباامان بجنورد برگزار شد، از محیط زیست به عنوان میراث جامعه بشری یاد کرد و گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا این میراث مشترک بشریت را حفظ و زندگی دلپذیر، شاداب و فرح بخشی را برای خود، فرزندان و آیندگان به بار آوریم.


وی با اشاره به توجه جامعه بشری به حفظ حقوق محیط زیست در کمتر از یک قرن اخیر تصریح کرد: این در حالی است که اسلام به عنوان کامل ترین دین و مکتب از همان ابتدا به حفظ محیط زیست توجه کرده و آیات و روایات زیادی در این خصوص داریم.


حجت الاسلام قدرتی، یادآور شد: در اصل50 قانون اساسی حفظ محیط زیست برای احیای حیات اجتماعی نسل امروز و آینده وظیفه عمومی تلقی شده است.


وی حفظ محیط زیست را وظیفه قانونی همگان اعم از مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: اسلام برای مالکیت خصوصی ارزش زیادی قائل است اما آنجایی که به محیط زیست ضربه وارد شود مالکیت خصوصی ارزشی ندارد.


حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم با تاکید برتلاش همگان برای حفظ محیط زیست مراتع و فضای سبز، گفت: تولید فضای سبز باعث ایجاد فضای دلپذیر و معنوی و از بین رفتن تمام غم ها و ایجاد نشاط و آرامش فکر و روح در جامعه می شود.

 
وی زمین را به مادر تشبیه کرد و بیان داشت: باید همانطور که به مقام مادر احترام می گذاریم به حفظ محیط زیست نیز همانند یک مادر عاطفی احترام بگذاریم.


براتیان، شهردار بجنورد نیز با اشاره به فرسودگی 90 درصد زیرساخت پارک ملی باباامان از اختصاص 2 میلیارد تومان برای بهسازی این پارک خبرداد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 349822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha