تاکید امام جمعه بیرجند به حفظ حرمت ایام فاطمیه در ایام نوروز

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بیرجند با اشاره به ایام عزاداری حضرت فاطمه(س) در ایام نوروز، گفت: در دید و بازید‌های نوروز به حرمت جایگاه و شان حضرت فاطمه(س) توجه شود چرا که هر چه داریم به برکت ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی امروز (14 اسفند) در دیدار با امدادگران کمیته امداد اظهار داشت: امدادگران غم و رنج را از روی قلب انسانها برمی‌دارند و تحت پرچم شخصیتی به نام امام خمینی(ره) که حقایق را یافت، هستند.


وی با بیان اینکه دین اسلام جامع و کامل است، افزود: مسلمانان علاوه بر ظاهر و باطن به عزاداری و جشن‌های خود توجه کنند.


امام جمعه بیرجند با اشاره به ایام عزاداری حضرت فاطمه(س) در ایام نوروز، گفت: در دید و بازید‌های نوروز به احترام حضرت فاطمه(س) توجه شود چرا که هر چه داریم به برکت ائمه اطهار(ع) است.


حجت‌الاسلام رضایی حج را جنبه‌ای از شعائر دینی و نمایی از صحنه قیامت عنوان کرد و بیان داشت: عمره آباد کردن عشق و محبت است.


وی با اشاره به بایر دانستن انسان در قرآن، تاکید کرد: مهم‌ترین رسالت انسان در دنیا آباد شدن ضمیرش و محافظت و آسیب زدایی آن است.


امام جمعه بیرجند ادامه داد: متاسفانه انسان‌ها هر کاری انجام می‌دهند اما به فکر رضای خدا و خود نیستد.


حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه اعمال تکفیری‌ها را هیچ درنده‌ای انجام نمی‌دهد، یادآورشد: آن‌ها زیبا ترین حقایق عالم و دین را قربانی می‌کنند چرا که در کشور و خانواده‌ای زندگی کرده‌اند که خشونت موج میزده است.


وی مهم‌ترین رسالت جامعه را تربیت و پروش درست نسل جدید دانست و گفت: با شخصیت دادن به فرزندان در خانه از همان کودکی استقلال و عدم وابستگی را در آنها تثبیت کنید.


امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: انسانیت در گرو بخشش، ایثار و از خودگذشتگی افراد جامعه است.


حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه رسالت پیامبران هدایت انسان از ظلمات به نور است، تصریح کرد: هدف مدیران و رهبران و امدادگران سیر کردن شکم نیست بلکه باید جامعه را از ظلمات به نور هدایت کنند.


مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه امدادگری اخلاص است، گفت: قسمتی از کار ما رسیدگی به نیازمندان جامعه و قسمتی جلوگیری از فقر جدید است.


سیدجواد رضوی متذکر شد: نباید کمیته امداد را مسئول رفع فقر بدانند بلکه همه در رفع آن مسئول هستند.


وی افزود: سهمیه ایجاد اشتغال در سطح استان 7900 فرصت شغلی است که از این میزان، سهم کمیته امداد خراسان جنوبی 3 هزار و 100 فرصت شغلی است که برابر با 40 درصد سهم اشتغال استان است.


مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 2200 کانون فارغ التحصیلان در کمیته امداد استان وجود دارد، ادامه داد: درحال حاضر 11 هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت امداد در استان تحصیل می کنند.


رضوی بیان داشت: 12 هزار و 204 نفر از ابتدای امسال از سوی این نهاد تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.


وی با بیان اینکه طی 11 ماهه سال جاری میزان درآمد این نهاد 146 میلیارد و 910 میلیون ریال بوده، خاطر نشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.


پایام پیام/

 

کد خبر 349841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha