برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس قزوین

خبرگزاری شبستان: در نخستین روز برگزاری جشن نیکوکاری در استان قزوین، این جشن در مدارس قزوین برپا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین ظهر امروز (14 اسفند) در مراسم جشن نیکوکاری که به صورت نمادین در دبیرستان سید باقر سعادت برگزار شد، بیان کرد: امروز شاهد برگزاری جشن نیکوکاری با شعار "توانمندسازی خانواده ها با حضور پرنشاط نیکوکاران" هستیم که این برنامه، تقسیم شادی ها، جشن همدلی و نوع دوستی و مهربانی است.
 

هدایت صفری ادامه داد: جشن نیکوکاری تالار عظیمی از همدلی ها برای تقسیم شادی هاست که در آنجا عاطفه های انسانی توزیع و نشر می شود و نقش معلمان در نهادینه کردن انفاق و نیکوکاری بسیار مهم است چراکه معلم در کنار نقش انبیایی خویش برای تعلیم و تربیت، کار انبیایی دیگری دارد تا امدادگر و یاری رسان به محرومان و نیازمندان باشد.
 

وی تصریح کرد: معلم امانتدار است اما امانتی که در دست اوست با سایر امانت ها متفاوت است چراکه امانت در دست او انسان است؛ دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستند که آموزش آنها بر عهده معلمان است.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین افزود: ما برای تقسیم شادی ها آمده ایم و در فضای جشن نیکوکاری بستری را فراهم کرده ایم تا هم نیاز نیازمندان مرتفع شود و هم توفیق الهی نصیب اقشار مختلف مردم شود.
 

وی تأکید کرد: کمک و نیکی به دیگران توفیق و لطف الهی است که اجابتش از سوی خداوند سبحان است و این توفیق به بندگان شایسته خداوند رحمان عنایت می شود.
 

صفری با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید یادآور شد: جشن نیکوکاری طی روزهای 14، 15 و 16 اسفند برگزار می شود که در روز چهارشنبه 14 اسفند این جشن در مدارس، پنج شنبه 15 اسفند در پایگاه های جشن نیکوکاری مستقر در میادین و نقاط مختلف شهرها و روستاها و روز جمعه 16 اسفند نیز در میعادگاه های نماز جمعه برگزار می شود.
 

وی خاطر نشان کرد: در راستای برگزاری این جشن یک هزار و 115 پایگاه در مدارس، 35 پایگاه بسیج و 588 پایگاه در شهر قزوین برپا خواهد شد.
 

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: گوهر انسان و انسانیت که زیور آدمی است چیزی جز مهربانی، نوع دوستی، نیکوکاری، احسان و گذشت نیست.
 

سالار قاسمی اعلام کرد: وجه تمایز انسان با سایر موجودات، انسانیت او است و اگر این انسان به زیور محبت آراسته نباشد، تمایزی با دیگر موجودات ندارد.
 

وی با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری گفت: احسان در دادن چیزی به کسی، خوب است ولی بهترین احسان و نیکوکاری در رفتار و گفتار است از این رو باید با اخلاق و رفتار نیکوی خود به دیگران نیکی کنیم و به دیگران نیز بیاموزیم و در واقع این نیکی باید در رفتار و سکنات ما تجلی یابد.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: اگر احساس نیکوکاری و احسان در وجود ما باشد دیگر با وجود ناراحتی و مشکل برای دیگران ما در آرامش و خوشبختی نخواهیم بود در نتیجه رفاه جامعه زمانی خواهد بود که همه در رفاه باشند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 349973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha