1250پایگاه جشن نیکوکاری جلوه غنی فرهنگ نوعدوستی کردستانی ها بود

خبرگزاری شبستان: خانه تکانی احساس و گرفتن دست نیازمندان و شاد کردن دل کودکان یتیم در هزار و 250 پایگاه جشن نیکوکاری تجلیگاه نوعدوستی کردستانی ها بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، در آستانه سال نو که بهار طبیعت خودنمایی می کند، هوا دشت و دمن و همه جا بهاری می شود چه زیباست دل های نیازمندان نیز بهاری شود و جرقه امید و شادی در دلها و بر لبان نیازکندان نقش ببندد.


اینجا سرزمین فداکاری ها بزرگ و تقسیم کردن شادی های هر چند کوچک است، در این دیار مردمان با کمک های هر چند ناچیز خود، قدم های پایدار و کارهای بزرگ انجام می دهند و شکوه شاد کردن دلها که جلوه ای از ایثار است را بر روی بوم زندگی نقاشی می کنند.


کاشتن بذر امید در دل کودکی یتیم که چشم انتظار امدن بهار نیست نوید رویش می دهد، گل لبخند می رویاند، شادی می بخشد و نگاه مهربانی می پروارند، امیدی که کار انسان های وارسته و خیراندیش و از خود گذشته است.


فرماندار سنندج در حاشیه پایگاه مرکزی جشن نیکوکاری کمیته امداد در میدان آزادی سنندج در جمع خبرنگاران گفت: فلسفه اصلی جشن نیکوکاری عمل به دستورات دین مبین اسلام در زمینه توجه و دستگیری از فقرا و نیازمندان است.


ولی الله میرزایی، با بیان اینکه شادی زمانی ارزش دارد که همه دلها شاد باشند، اظهار داشت: هفته احسان و نیکوکاری فرصتی برای همه ما است تا به هر شکل ممکن نیازمندان جامعه را مورد تفقد قرار دهیم. و شادی هایمان را تقسیم کنیم.

 


 

وی با بیان اینکه کمک به نیازمندان موجب از بین رفتن فاصله طبقاتی در جامعه می‌شود، اذعان کرد: جامعه انسانی، نیازمند توسعه ارتباطات و پیوندهای عاطفی میان مردم است و این مهم به عنوان رمز سعادت بشریت در تعالیم آسمانی مورد تاکید قرار گرفته است.


رئیس حوزه هنری کردستان نیز با حضور در این پایگاه اظهار داشت: احسان و نیکوکاری یکی از مفاهیم مورد تاکید در آموزه‌های دینی و قرآنی است و دین مبین اسلام بر این امر تاکید فراوانی دارد.


امین مرادی، افزود: برگزاری جشن های نیکوکاری در سراسر کشور نشانگر این مطلب است که مشکلات فردی و اجتماعی نمی تواند حس نوعدوستی مردم را نسبت به هموطنان کمرنگ کند.


به گفته وی، هریک از ما براساس وظیفه انسان دوستانه و دینی خود باید در مسیر توسعه فرهنگ احسان، همدردی عمومی، محبت به دیگران و تعاون اجتماعی تلاش کنیم.


رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان سنندج، نیز گفت: قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان بر انجام تمام امور خیر تأکید دارد و دین مبین اسلام با وضع قوانین حقوقی و اخلاقی ویژه‌ای همه مسلمانان را به انجام احسان و نیکوکاری سفارش می‌کند.


علیرضا قدیمی افزود: هر یک از ما براساس وظیفه انسان دوستانه و دینی خود باید در مسیر توسعه فرهنگ احسان، همدردی عمومی، محبت به دیگران و تعاون اجتماعی تلاش کنیم.


وی هدف از برگزاری جشن نیکوکاری را ترویج هر چه بیشتر فرهنگ نوعدوستی و مشارکت در بین مردم عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه، ترویج همدلی، نوع دوستی، همبستگی و اتحاد و افزایش سطح مشارکت های مردمی است.

 


 

هنوز هم می شود فارغ از دغدغه های روزمره و در خلال دلواپسی های زندگی دست های را بگیرم که چشم انتظار احسانند، می شود نگاه منتظری را در آغوش کشید و قلب های بی پناه را تکیه گاه شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 350192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha