برگزاری مسابقه نقاشی مسجد خانه خدا در ایلام

خبرگزاری شبستان: مسابقه نقاشی مسجد خانه خدا به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایلام برگزار شد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(17 اسفند) در حاشیه برگزاری این مسابقه نقاشی به خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: در این مسابقه نقاشی در حدود 250 نفر از نونهالان عضو خانه های نور و کانون های مساجد استان حضور داشتند.


وی، با بیان اینکه این مراسم با همکاری کانون فرهنگی و هنری تخصصی عترت شهدای روستای بانقلان برگزار شده است، افزود: در این مسابقه نقاشی نونهالان، کودکان در مسجد حضور یافته و در کنار والدین خود در فضای مسجد به نقاشی در خصوص مسجد پرداختند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، تصریح کرد: عبادت و مسجد، آداب رفتن به مسجد، تعریف و جایگاه مسجد نیز از موضوعاتی بود که در قابل انشاء و نقاشی مورد توجه قرار گرفت.


چراغی پور، هدف از برگزاری این مسابقه نقاشی را قرار گرفتن نونهالان در فضای مسجد، جذب نونهالان و نوجوانان به مسجد و گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد.


وی، با بیان اینکه هنر یکی از تاثیر گذارترین ابزار برای ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی است، ابراز کرد: هنر نقاشی تاثیر به سزایی در کودکان و نوجوانان برای ارتباط مفید و موثر با ارزش های ناب اسلامی و مسجد دارد.


گفتنی است، این مسابقه نقاشی در مسجد امام رضا(ع) روستای بانقلان برگزار شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 350508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha