فعالان طرح های فرهنگی و مذهبی تقدیر شدند

خبرگزاری شبستان: همایش تجلیل از 100 نفر از دست اندرکاران، خادمان و فعالان طرح قدم های آسمانی و برگزارکنندگان طرح آرامش بهاری در محل امامزاده سید عباس بجنورد (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز (17 اسفند) در این همایش، انسان هایی که در کار خیر مشارکت دارند را از نگاه قرآن به چهار دسته تقسیم کرد و افزود: عده ای اصلا اهل کار خیر نیستند، عده ای توفیق کار خیر ندارند و مانع کار خیر می شوند که توسط قرآن مذمت شده اند، عده ای در کار خیر عجله می کنند و شوق انجام کار خیر دارند و عده ای در کار خیر سبقت می گیرند.


وی تصریح کرد: در این میان عده چهارم هستند که پیروز میدان هستند و با پیشتازی در عرصه انجام کار خیر، دیگران را نیز به کار خیر دعوت می کنند.


حجت الاسلام یعقوبی، با بیان اینکه کسی که اهل کار خیر نیست، بد و کسی که مانع خیر است بدتر است، خطاب به خدام و دست اندرکاران طرح های فرهنگی و قرآنی، اظهار داشت: شما جزء سبقت گیرندگان در انجام کار خیر هستید که با دعوت دیگران به کار خیر، در این کار شریک هستید.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی متذکر شد: تمامی کسانی که در این مسیر به صورت شبانه روزی تلاش می کنند دارای احترام و عزت هستند و می بایست مورد تقدیر قرار گیرند.


وی به اجرای طرح قدم های آسمانی نیز اشاره کرد و پیشنهاد داد با توجه به اجرای این طرح در فصل زمستان و سختی های موجود در طرح کاروان های پیاده، در سال های آینده خانم ها به جای شرکت در کاروان های پیاده با کاروان های سواره در این طرح شرکت کنند.


حجت الاسلام یعقوبی یادآور شد: همچنین با توجه به اجرای طرح آرامش بهاری در آستانه ایام نوروز و همزمانی ایام نوروز با دهه فاطمیه، می بایست با برنامه ریزی منسجم و هماهنگ، مراسمی در شأن این بانوی بزرگوار و زائران و مسافران عبوری در استان برگزار شود تا با خاطره خوش استان را ترک کنند.


پایان پیام/ 

کد خبر 350660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha