اطاعت از ولایت فقیه در دوران غیبت، واجب عینی است

کارشناس ارشد مسائل سیاسی سپاه استان سمنان گفت: در دوران غیبت امام معصوم اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه واجب عینی است و رهبری بر اساس سه اصل عزت، مصلحت و حکمت حکم صادر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، ابوتراب کاتبی، کارشناس ارشد مسائل سیاسی سپاه استان سمنان، صبح امروز (11 اردیبهشت) در نشست سیاسی طلاب بسیجی حوزه عصمتیه سمنان گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی برگرفته از اسلام می باشد و مجری این قانون ولایت‌فقیه است.


کاتبی در ادامه حول محور دلایل نیاز به وجود ولایت مطلقه فقیه، تصریح کرد: انسان موجوی اجتماعی است و برای زندگی بهینه نیازمند دو عامل قانون جامع، مترقی و عادلانه و ضمانت اجرای قانون جامع است.


وی جامع‌نگری و نقض نا‌پذیری را از ویژگی های یک قانون مترقی دانست و ادامه داد: واضع و جاعل قانون باید به تمام نیازهای بشر احاطه داشته باشد و این قانون علاوه بر این که ضمانت اجرایی روشن و قوی دارد، باید مبتنی بر مصالح عمومی بوده و آرمان آفرین و تقدس‌زا باشد.


این کارشناس سیاسی به بیان ویژگی‌های یک حکومت خوب و نمونه پرداخت و افزود: حکومتی که حاکم مطلق‌العنان نداشته باشد، قدرت را امانت بداند و مجریان در برابر قوانین به صورت علی‌السویه باشند، حکومت خوبی است و این حکومت باید به مردم خود تضمین بدهد که از قدرت سوء‌استفاده نمی‌کند.


وی در ادامه قانون گذاری واقعی و راستین را فقط از جانب خداوند متعال دانست و گفت: مجری قانون پیامبر اکرم(ص)، امامان معصوم(ع) (نصب خاص) و ولی‌فقیه(نصب عام) است.


کاتبی خاطرنشان کرد: با توجه به فرموده حضرت امام زمان(عج) دال بر این که "در حوادثی که بر شما واقع می‌شود به راویان حدیث مراجعه کنید" و همچنین حدیث امام حسن عسگری(ع) با مضمون "فقیه خود نگهدار نفس، محافظ دین، مخالف هوای و هوس و مطیع امر خداست پس بر مردم است که آنها را اطاعت کنند"، حقانیت و وجوب اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه اثبات می شود.


کارشناس ارشد مسائل سیاسی سپاه استان سمنان تأکید کرد: در دوران غیبت امام معصوم اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه واجب عینی است.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 35076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha