طرح ملی "امداد و نجات نوروزی" از 26 اسفند آغاز می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: طرح ملی "امداد و نجات نوروزی" از 26 اسفند آغاز و تا 16 فروردین به صورت شبانه روزی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید مجتبی احمدی امروز(18اسفند) در نشستی خبری پیرامون تشریح برنامه های نوروزی این نهاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ایام نوروز دو طرح ملی راهنمای مسافرین نوروزی و امداد جاده ای در محورهای خراسان رضوی اجرا می شود.

وی به اجرای طرح ملی "امداد و نجات نوروزی" اشاره کرد و گفت: فرماندهی عملیات های امداد و نجات نوروزی به عهده جمعیت هلال احمر است که این طرح با هدف افزایش آمادگی نیروهای امدادی و ارائه خدمات به در راه ماندگان سوانح جاده ای اجرا می شود.

وی افزود: ارائه خدمات کمک های اولیه، جستجو و نجات، همکاری به جهت جا به جایی مصدومان، اسکان و تغذیه اضطراری در راه ماندگان در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی انجام می شود.


احمدی تصریح کرد: طرح ملی "امداد و نجات نوروزی" از 26 اسفند آغاز و تا 16 فروردین به صورت شبانه روزی اجرا خواهد شد که در این طرح 2هزار و 725 نفر روز به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند.

 

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح 41 آمبولانس، 20 خودرو امداد و نجات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اختیار 38 پایگاه طرح ملی امداد و نجات و نوروزی به منظور خدمت رسانی به زائران رضوی قرار خواهد گرفت.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان داشت: از 38 پایگاه امداد و نجات در خراسان رضوی 22پایگاه ثابت، 14 پایگاه موقت و 2 پایگاه به صورت سیار به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود و در تشریح طرح راهنمای مسافرین نوروزی گفت: این طرح از سال 79 با رویکرد معرفی اماکن گردشگری و تفریحی اجرایی شده است که در ایام نوروز پیش رو این طرح علاوه بر رویکرد مذکور با رویکرد" ایمنی و سلامت" پیگیری و اجرا می شود.

 

احمدی با اشاره به اینکه طرح راهنمای مسافرین نوروزی از 27 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در این طرح جوانان عضو جمعیت هلال احمر به کنترل فشار خون و تست قند خون می پردازند.

 

وی به تعداد پست های فعال جمعیت هلال احمر در محورهای مختلف خراسان رضوی اشاره کرد و افزود:به منظور کاهش رفتارهای پرخطر 33 پست در محورهای خراسان رضوی فعال است که از این تعداد 8 پست به جهت موقعیت های خاص بصورت شبانه روزی فعال است.

 

احمدی به برپایی خیمه های نماز در جاده های خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: 13خیمه نماز به منظور گسترش فرهنگ نماز در جاده های استان برپا می شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اجرای طرح های " دوستدار کودک" در قالب 14 پست  واجرای10طرح "سحاب " نیز خبر داد و تصریح کرد: در طرح " سحاب " هزار و 326 نفر روز از جوانان دوچرخه سوار به توزیع بروشورهایی با محوریت معرفی اماکن پرخطر با هدف کاهش خطرات و سوانح می پردازند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 351074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha